Sosyal Medya Yönetimi
Bir sosyal medya hesabına sahip olmanın büyük bir önemi bulunmaktadır. Ancak bir hesaba sahip olmak iyi bir şekilde yöneteceğiniz anlamına gelmez. Sosyal medya yönetimi burada devreye girerek içerik oluşturma, yayınlama, alınan etkileşimleri inceleme, hedef müşteri kitlesi hazırlama, sonuçları düzenli şekilde raporlama gibi konularda yardımcı olmaktadır.
Instagram, Twitter ve diğer her sosyal medya ağı kendine özel bir yapıya ve kitleye sahiptir. Bu konuda sosyal medya hesaba sahip olan her markanın yaptığı hata bunu anlamadan genel bir strateji uygulamaya çalışmasıdır. Ancak bu platformlar markaların devamlı değerli ve ilgi çekici içeriklere sahip olması şarttır. İçeriklerin kalitesinden de ödün verilmeksizin paylaşımları yapmak gerekmektedir. Böylece takipçi kaybı olmadan, marka imajı zarar görmeden büyüyebilir.
Bunun yanı sıra sosyal medya markaların da firmaların doğrudan takipçileri ile iletişim kurabileceği bir yerdir. Lâkin bazı markalar yorum ya da mesajlara cevap verme konusunda yavaş olabilmektedir. Böylece takipçiler ile bağ zayıflayarak olumsuz sonuçlara yol açabilmektedir. Bu gibi konuları önlemek için Art Palas sosyal medya yönetimi firması olarak hesaplarınızı profesyonel olarak idare etmenize olanak tanımaktadır.
Sosyal medya yönetimi hizmetleri
Sosyal medya yönetimi almak hesaplarınızı daha etkili bir şekilde büyütmenize olanak tanımaktadır. Bu ağlar günümüzde kurumsal markaların ve kişilerin devamlı şekilde hedef kitleleriyle etkileşimde bulunmalarına, iletişim kurmalarına yardımcı olan alanlardır. Çağımızda gerek mobil cihazların gerekse tabletlerin kullanımının yükselmesi, sosyal medyanın etkinliğini de yükseltmektedir.
Firmalar Instagram, Twitter ve Facebook tarzı uygulamalarda daha fazla varlık göstererek, rakiplerini geride bırakabilmektedir. Böylece yeni müşteriler elde etmek de kolay bir hal almaktadır. Kurumsal sosyal medya yönetimi uzman şekilde yönetmek her markanın avantajına olan bir konudur. Bu sadece yorumlara bir cevap verme olarak değil aynı zamanda markanın dijital platformlarda idare edilmesi olarak düşünülmelidir.
Bu bakımdan sosyal medya yönetimi tamamen profesyonellik gerektiren bir husustur. Bu platformlar dinamik olduğu için küçük hatalar bile büyük problemlere neden olabilmektedir. Dolayısıyla özel bir strateji kurulması, planlı bir şekilde bunların devam ettirilmesi gerekmektedir. Kurumsal sosyal medya yönetim firması seçerken bu nedenle dikkatli olmalıdır.
Sosyal medya yönetimi firmaları neler kazandırır?
Kurumsal sosyal medya yönetimi almak her işletme için ek çok şey kazandırmaktadır. Örnek olarak tüketiciye 7/24 ulaşarak onlara istenen mesajı kısa sürede iletmeye olanak tanımaktadır. Ayrıca neler yaptıklarını da takip etmeye, buna göre pazarlama stratejileri oluşturmaya da fırsat vermektedir. Bunun yanı sıra şu gibi hususlar da vardır.
- Aktarılmak istenen mesaj ne olursa olsun, hedef kitleye kısa sürede ulaşmasına olanak tanımaktadır
- Mesajların kişiselleştirilmesine yardım ederek, markanın değerini yükseltmektedir
- Konuşmalar esnasında yollanılan mesajların satın almaya yönelik yapılmasına olanak tanımaktadır
- Ücretsiz olarak hesap açarak, uygun fiyatlı sosyal medya reklamları ile hedef kitlenize ulaşmanıza fırsat vermektedir
- Kullanıcılar günlük hayatlarında sürekli sosyal medya kullandığı için hedef kitlenize her zaman her yerde ulaşmanıza olanak tanımaktadır
- İnternet üzerinden satış yapan firmalar sosyal medya aracılığıyla firmalarını tanıtabilmektedir
- Marka ve tüketici arasında etkileşim ve iletişimi güçlendirmektedir
- Sosyal medya aracılığıyla dünyada neler olduğunu daha iyi şekilde öğrenmek mümkündür
Sosyal medya yönetimi bu bakımdan markalara pek çok şey kazandırmaktadır. Amatörce yönetimlerin önüne geçerek sorunları önlemektedir.
Sosyal medya yönetimi e ticaret firmalarına neler kazandırır?
Kurumsal sosyal medya yönetimi almak sadece kurumsal firmalar için değil, aynı zamanda e ticaret işletmeleri için de büyük bir önem taşımaktadır. Günümüzde insanlar online platformlardan bir şey satın almadan önce onun hakkında incelemeler yaparak fikirler edinmeye çalışmaktadır. Özellikle sosyal medya hesaplarının olup olmadığı bu konuda düşünülmektedir.
Böylece takipçileri, ürün ve hizmetlerin beğenilip beğenilmediği ve yapılan paylaşımların ne kadar beğeni aldığı görülebilmektedir. Ayrıca yorumların da nasıl bir nitelik taşıdığına bakılabilmektedir. Bunlar sizi tercih ederek ihtiyaçlarına cevap vermelerine olanak tanıyabilmektedir. Özellikle e ticaret sitenizi yeni kurmuşsanız daha iyi bir başlangıç yapmanıza imkân verebilmektedir.
Ayrıca henüz sizi tercih etmemiş olan müşterileri de sosyal medya ağlarına bir link ekleyerek sitenize yönlendirmeniz mümkündür. Böylece gerek sitenize organik trafik çekmek gerekse potansiyel müşteri gerçek müşteri haline çevirmek mümkün olmaktadır.
Sosyal medya yönetimi firması nasıl hizmetler verir?
Bugün pek çok insan sosyal medya ağlarını aktif bir şekilde kullanmaktadır. Dolayısıyla reklamlarınızı daha etkili şekilde yapmak istiyorsanız sosyal medya en etkili olan araçlardan bir tanesidir. Sosyal medya yönetimi ilk olarak müşterinin hedef kitlesini belirleme yapılmaktadır. İlk adımda ulaşmak istenen kitle belirlenerek buna göre bir sosyal medya stratejisi oluşturulmaktadır.
Bu kapsamda cinsiyet, hobiler, meslek, yaş aralığı gibi konular ayrıntılı şekilde analiz edilmektedir. Kurumsal sosyal medya yönetimi de buna uygun bir şekilde gerçekleştirilmektedir. Etkili ve verimli bir sosyal medya yönetimi yapabilmek için şu gibi konulara özen göstermek gerekmektedir.
- Ürün ve hizmetlere daha iyi odaklanmalıdır. Böylece reklamlar da daha verimli sonuçlar verebilmektedir
- Özellikle aynı sektörde yer alan firmalar incelenerek neyi, nasıl yaptıklarına göz atılmalıdır
- Hedef kullanıcı kitlesi ne olursa olsun, sosyal medya kullanımları ayrıntılı şekilde analiz edilmelidir
- İçerikler düşünülmeden, rastgele değil hedef kitleye göre yapılmalıdır
Kurumsal sosyal medya yönetimi için her adımın özenli bir şekilde planlanması gerekmektedir. Bu bakımdan doğru bir yönetim firması ile çalışmak büyük bir önem taşımaktadır.
İçerik yönetiminin yapılması
Hedef kitlenin belirlenmesi ardından içerik yönetimi de planlanmaktadır. Sosyal medyada daha fazla görünür olmak, reklam ve marka tanınırlığını güçlendirmek için yeni ve özgün içeriklere sahip bir sosyal medya hesabı olmalıdır. Gerçekleştirilen paylaşımlar her zaman amaca ve hedef kitleye uygun, anlaşılır ve estetik olmalı, kişilerin beğenilerini çekebilmelidir.
Reklam stratejilerin belirlenmesi
Sosyal medya yönetimi firması aynı zamanda markaların sosyal medya reklamlarında da yardımcı olmaktadır. Facebook, Twitter ve pek çok sosyal medya ağı bugün reklamlar kullanmaktadır. Böylece platform içerisinde kullanıcılara işletmelerin tanıtımı gerçekleştirilebilmektedir. Ürün ya da hizmetlerin daha fazla geniş bir kitleye ulaşmasını istiyorsanız sosyal medya buna yardımcı olmaktadır.
Profesyonel sosyal medya yönetimi firmalara hesaplarını daha kaliteli ve işlevsel şekilde yönetmelerine, böylece rakiplerine göre avantajlar elde etmelerine olanak tanımaktadır. Ayrıca bu sürçeler esnasında rakip analizleri de gerçekleştirilmektedir. Bunu yapmak, müşterilerin sosyal medyada neler yaptığını anlamaya yardımcı olmaktadır.
Ayrıca onların artı ve eksilerini görerek buna göre planlamalar da gerçekleştirilebilmektedir. Sosyal medya yönetimi böylece dijital ortamlarda daha da güçlü olmanıza fırsat vermektedir.
Sosyal medya yönetimi fiyatları
Sosyal medya yönetimi her firma için özel bir şekilde planlanarak yapılmaktadır. Ayrıca sektörlere göre de birtakım farklılaşmalar olabilmektedir. Bu bakımdan bsosyal medya yönetimi fiyatları da standart olmayıp markalara göre değişimler yaşanabilmektedir.
Bu bakımdan ilk olarak yönetim hizmeti almak isteyen firma ile görüşmeler yapılmakta, böylece ne istedikleri öğrenilmekte, gerekli ön incelemeler de sağlanmaktadır. Bunun sonucunda Kurumsal sosyal medya yönetimi fiyatları da ortalama olarak verilebilmektedir. Genel anlamda yönetimin ne kadar uzun süre yapıldığı, sosyal medya yönetiminde nelerin istendiği gibi hususlar fiyatları değiştiren konulardır.