Slogan Yaratımı
Yaratıcı slogan tasarımı henüz bir slogana sahip olmayan firma ve işletmelere kendi sloganlarını kazandırmaktadır. Her marka için marka kimliği oluşturmak büyük bir önem taşımaktadır. Zira böylece gerek mevcut gerekse potansiyel, her müşterinin aklında kalıcı bir yer edinmeye yardımcı olmaktadır.
Bir marka için kendini doğru şekilde tanıtması, insanların zihninde istediği algıyı yapabilmesi için büyük bir önem arz etmektedir. Bu süreçte markanın nasıl konumlandırıldığından logosuna, renge, müşteri ilişkilerine kadar pek çok şeye dikkat vermelidir. Söz konusu etkenleri en iyi destekleyen ise yaratıcı sloganlara sahip olabilmedir.
Slogan örnekleri hatırlanabilir yapılarıyla, insanların aklında kalıcı bir yer edinmeye yardımcı olmaktadır. Çarpıcı yönleri ile istenen mesajları da kolayca iletebilmektedir. Siz de sektörünüzle alakalı sloganlara gereksinim duyuyorsanız, Art Palas olarak bizimle iletişime geçebilirsiniz.
Yaratıcı Slogan Örnekleri
Temel olarak tanımlanması gerekirse bir slogan kısa ve net ifadeler olup, insanların dikkatini çekmek için yararlanılmaktadır. Ne var ki öz olmalarına rağmen en önemli pazarlama stratejilerinden de bir tanesini oluşturmaktadır. Bir markayı tanımlama ile sınırlı kalmadan insanların aklında betimlemekte, müşterileri de onu tercih etmeye yönelik ikna etmektedir.
Böylece bir markanız olsa bile sloganlar buna değer kazandırmaya olanak tanımaktadır. Bazı başarılı sloganlar marka ismi ile eşdeğer şekilde bile kullanılabilmektedir. İyi kurgulandığı durumda hedef kitle ne olursa olsun dikkat çekmekte, olumlu izlenimler bırakmakta ve insanların sizinle bir bağ kurmasına olanak tanımaktadır.
Başarılı Slogan Örnekleri Nasıl Olmalı?
Önemli olan sadece slogan örnekleri bulmak değildir. Aynı zamanda bunların başarılı olması da şarttır. Bu konuda ilk dikkat edilmesi gereken konu yaaratıcı olmasıdır. Her ne kadar olağanüstü cümleler bulmak önemli olsa da aynı zamanda doğallıktan uzaklaşmamasına, lâkin ilgi çekici yapısını korumasına özen göstermelidir.
Ayrıca sloganın akılda kalıcı olabilmesi için kısa olmasına da özen göstermelidir. Böylece ses getiren sonuçlar elde etmek mümkündür.
Akılda kalıcılık
Akılda kalıcılık yaratıcı slogan tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlardan bir diğeridir. Slogan içerisinde mevcut kelime sayısının 4 ile 5’i aşmaması bu bakımdan önem taşımaktadır. Bu sınır aşıldıkça akılda kalıcılık düşecek, böylece istenen sonuçlar da elde edilemeyecektir.
Akılda kalıcılığı yükseltebilmek için kafiye sistemlerini kullanmak da önerilmektedir. Böylece insanlar sadece akıllarına almakla kalmadan çağrıştırıcı kelimeyi her duyduğunda hatırlanmanız mümkündür.
Amacı göstermeli
Her sloganın aynı zamanda bir amacı da vardır. Yaratıcı slogan tasarımları bu bakımdan amaç neyse, ona uygun bir şekilde de tasarlanmalıdır. Şayet markayı yansıtmıyorsa, ilgisiz kelimelerden meydana geliyorsa başarılı da olmaz.
Her zaman markanın konumunu gösterebilen, hatta adının da bulunduğu sloganlar oldukça başarılı neticeler verebilmektedir.
Ürünün avantajlarını göstermeli
Günümüzde pek çok insan bir ürünü ya da hizmeti işine yarayacaksa, avantajlıysa almak ister. Bu bakımdan slogan tasarım örnekleri esnasında ürün ya da hizmetin ne olduğuna, avantajlarına da özel cümleler ile değinmek önerilmektedir. Böylece alındığı zaman faydalı olabileceği algısını sunmak mümkündür. Bu durumda satın alabilecek kişilerin sayısını arttırılabilir.
Aynı zamanda markanızın ürün yelpazesi genişse, verilen yahut imal edilen ürünlerin özeti şeklinde sloganlar da düşünülebilir. Eğer müşterilerinizin farklı ürünlerinizi de görmesini istiyorsanız, değişik kategorilere aktarmanın en başarılı yoludur.
Benzer olarak insanlar aldıkları ürünü farklı durumlarda, hemen hemen her şartta kullanmayı da istemektedir. Dolayısıyla insanlar sloganı okuduğu zaman seneler boyunca kullanabileceğini, performansının bozulmayacağı düşünebilmelidir. Ancak zamanın koşullarına uygun olması da unutulmalıdır.
Yaratıcı Slogan Türleri
Yaratıcı slogan türleri günümüzde farklı şekillerde yapılabilmektedir. İş sloganları onlardan biri olup bilgi niteliği taşımaktadır. İkinci model ise reklam sloganlarıdır. Bunlar ise markanın kimliğini değil, bir ürün ya da hizmet üzerine odaklanmaktadır. Ürün ya da hizmetin değişmesine göre bu da biçimlenmektedir.
Üçüncü slogan tipi ise açıklayıcı olup markanın ne iş yaptığını belirtmek için kullanılmaktadır. Rakiplerinize göre daha net bir duruş göstermek istiyorsanız bu yöntem kullanılabilmektedir. Dördüncü model ise yaratıcı slogan olup burada en önemli konu farklı ve benzersiz olmasıdır. Kolay anlaşılabilir olmasına da özen göstermelidir.
Duygusal sloganlar beşinci model olup duygulara hitap etmeyi esas almaktadır. Satıştan ziyade markaya değer kazandırmak amaçlanmaktadır. Son model ise ikna edici modeller olup ürün ya da hizmetin tercih edilmesini hedeflemektedir.
Yaratıcı Sloganlar İçin Neler Yapılmamalı?
Yaratıcı slogan örnekleri her marka için değerlidir. Ne var ki bu çalışmalar sırasında yapılan bazı hatalar da bulunmaktadır. İlk olarak hiçbir zaman acele etmemek, iyi bir şekilde düşünmek önerilmektedir. Bir fikir akla gelse bile hemen kullanmamalı, farklı şeyler de düşünülmelidir. Böylece daha iyi kararlar almak da mümkündür.
Ayrıca her zaman olduğu gibi burada da artık klişe haline gelmiş şeylerden kaçınmak önerilmektedir. Örneğin pek çok işletme ve firma en iyi kelimesini sloganlarında kullansa da bunlar klişe haline geldiği için pek çok yerde görmek mümkündür. Ancak tüketiciler çoğu zaman en iyi yazan bir şeyi de tercih etmeyecektir. Bunun en önemli sebebi, en iyi olduğuna dair bir kanıtın sunulmamasıdır. Böylece hem güvenilirlik hem de inandırıcılık düşmektedir.
Slogan örnekleri tasarlarken, negatif söylemler de aynı zamanda olmamalıdır. Her zaman kişilerin marka ile duygusal anlamda bir bağ kurabilmesi önemlidir. Bunun için de olumsuz kelimeler, kişilerin aklında negatif düşünceler uyandırabilmektedir. Günümüzde asıl pazarlanan ürün ya da marka değil, onun uyandırdığı duygulardır. Marka sadakati de sadece olumlu duygular ile sağlanabilmektedir.
Negatif bir slogan ne kadar yaratıcı, özgün olursa olsun olumsuz etkilerin oluşmasına neden olabilmektedir. Ayrıca sık bir şekilde slogan değiştirmeden de uzak durulmalıdır. Çünkü bu durum insanların aklında olumsuz düşünceler açabilmekte, güveni sarsabilmektedir. Slogan ile hedeflenen o söz duyulduğunda akıllara gelmektir. Ancak sık sık değiştiriliyorsa akıllarda kalmak da olanaksız hale gelmektedir.
Yaratıcı Sloganlar Nasıl Yapılır?
Yaratıcı slogan örnekleri oluşturmanın ilk adımı müşteriler ile bu konu üzerine toplantı talep etmesi ile başlamaktadır. Görüşme sürecinde ne tür bir slogan istendiğinin dışında markanın değerleri, ne istediği, beklentileri, ürün/hizmetin ne olduğu ve buna dair bilgiler konuşularak yaratılmaktadır. Böylece hazırlık aşamasında bilgi toplanması gerçekleştirilmektedir.
Bunun tamamlanması ardından rakipler incelenerek, onların neleri nasıl yaptığı, nasıl etkiler oluşturduğuna bakılmaktadır. Ardından tasarıma geçilerek fontlara, renklere ve aktarılmak istenen mesajlar üzerine fikirler ortaya konmakta, listeler halinde hazırlanmaktadır. Bu çalışmalar da ardından müşterilere sunularak düşünceleri alınmaktadır.
Eğer hiçbir değişiklik yapılmayacaksa sadece sloganın ilgili yerlerde paylaşılarak, kullanıma girmesi kalmaktadır.
Yaratıcı Slogan Fiyatları
Slogan örnekleri sadece her firma için değil aynı zamanda her sektör için de özel bir şekilde hazırlanmaktadır. Bu bakımdan sektörden sektöre yapılan araştırmalar, nasıl işlemlerin yapılması gerektiği değişmektedir. Dolayısıyla slogan hazırlama konusunda fiyatlar da standart değildir.
Bunun yanı sıra bir sloganın nasıl olacağı, slogandan beklentiler de işletmeden işletmeye göre farklılaşmaktadır. Bu durum da yaratıcı slogan fiyatları konusunda belirleyici bir etmendir. Genel anlamda müşteriler iletişime geçip gerekli bilgileri verdikten sonra fiyatlar da paylaşılabilmektedir.