art palas

Kurumsal Kimlik Tasarımı

Kurumsal kimlik tasarımı nedir bir firmanın iç ve dış dünyadan görünen yüzünü tanımlamaktadır. Bu kavram firma, kurum, vakıf ya da bu tip oluşumların gerek şirket içi gerekse şirket dışındaki davranışını, imajını ve duruşunu temsil etmektedir.

Kurumsal kimlik şirketlerde meydana gelebilecek kimlik kargaşasının önüne geçebilmektedir. Bunun yanı sıra güzel tasarlanmış bir kimlik hem müşterilerin hem de hedef kitlenin gözünde prestij kazanmaya, saygınlığı arttırmaya yardımcı olmaktadır. Bunun yanı sıra etkili ve akılda kalıcı biçimde oluşturulmuş kimlikler tarafından da özümsendiğinde müşteriler gözünde firmalara olan özgüveni de yükseltebilmektedir.

Kurumsal kimlik örneği oluşturma sürecindeki şirketler kurumsal kimlik tasarımına özen göstermeli, bunun için profesyoneller ile çalışmalıdır. Art Palas bu kapamda profesyonel çalışmalar yaparak sizi ön plana çıkarmaktadır.

Kurumsal Kimlik Örnekleri

Kurumsal kimlik örnekleri kendi içerisinde büyük bir farklılık göstermektedir. Ancak genel anlamda şirketin imal ettiği ürünler ve söz konusu ürünlerin ambalajları, bina, ofis yahut şantiya alanları gibi firmaların içinde bulundukları çevre firmalara ait tabelalar bu kapsamdadır. Ayrıca,

  • Sergiler
  • Fuarlar
  • Fuayeler
  • Antetli kâğıtlar
  • Zarflar
  • Dosyalar
  • Kartvizitler
  • Faturalar ve irsaliyeler
  • Tahsilat mektupları
  • Sertifikalar
  • Reklamlar ve broşürler

Dahil pek çok çalışma yapılabilmektedir. Ayrıca şirketlerin internet adresleri yahut farklı dijital tanıtım metotları da kurumsal kimlik örnekleri içerisine girmektedir.

Kurumsal Kimlik Çalışmaları Nasıl Yapılır?

Kurumsal kimlik oluşturma süreci 5 aşamalı şekilde incelenebilir. Bunun için öncelikle hazırlık gelmektedir. Bu çerçevede yapılacak olan işler belirlenmekte, onaylanmaktadır. Şirketler ilk olarak ne istediklerine karar vermelidir. Çünkü çalışmalar da böylece daha verimli şekilde gerçekleştirilebilmektedir.

Bundan sonra ise zamanlama aşaması gelmektedir. Tasarımlar oluşturulurken belli bir zamana sadık kalınması gerektiği gibi tasarımların da çağa uygun olması gerekmektedir. İçinde olduğumuz 21. Yüzyılın beklentilerine uygun olmalı, geçerli bir tasarım göstermelidir.

Bunu tamamladıktan sonra ise sunumlar gerçekleştirilmektedir. Uzman ekipler tarafından yapılan sunumlar öncesinde gerekli kontrol ve düzenlemeler de yapılmaktadır. Bundan sonra dördüncü aşamayı müşterinin istediği düzeltmeleri yapmak oluşturmaktadır. Böylece ne istenmişse en iyi sonuçlar verilmektedir.

Son olarak da tasarımın gerekli ortamlarda basılması ve yayılması gelmektedir. Kurumsal kimlik çalışması da böylece tamamlanmaktadır. Kurumsal kimlik oluşturma süreci doğru bir şekilde yönetilmezse firma da prestij kaybına uğrayabilmektedir.

Neden Kurumsal Kimlik Örneklerine Gereksinim Var?

Kurumsal kimlik örnekleri pek çok açıdan bir gereksinim oluşturmaktadır. Öncelikle bir marka kişiliğine sahip olmanıza olanak tanımaktadır. Kimlikler markanın değerlerini ve kişiliğini görsel olarak temsil ederek, markanızın tonunu belirlemektedir. Böylece hedef kitle ne olursa olsun, istenen duyguları uyandırma konusunda yardımcı olabilmektedir.

Her zaman firmanın genel mesajı neyse, bunu iletmek için tasarım da özel bir şekilde gerçekleştirilmelidir. Sektörünüzde ayırt edilmeniz, rakiplerinize göre öne çıkmanız için de bu çalışmalar önem taşımaktadır. Doğru yapılan farklı tasarımlar sektörünüz ne olursa olsun, daha iyi şekilde konumlanmanıza olanak tanımaktadır. Kreatif kurumsal kimlik çalışmaları böylece müşterilerinizin dikkatini çekmeye, gerçek müşteri haline getirmeye de olanak tanımaktadır.

Tutarlı bir mesaj gönderir

Doğru bir şekilde tasarlandığı zaman kurumsal kimlik tasarımı aynı zamanda tutarlı bir mesaj da yollamaktadır. İmajınızı daha da güçlendirmek istiyorsanız her kurumsal kimlik materyaline tutarlı bir mesaj da eklenmiş olmalıdır. Her bir parça temel stil ve tasarım unsurlarına sahip olmalı, ayrıca uyumlu bir yapı da sergilemelidir.

Sektörünüzde farkındalık oluşturur

Kurumsal kimlik çalışmaları aynı zamanda markanızın tanınırlığını da yükseltmeye olanak tanımaktadır. Bu materyallerin her birini ön plana çıkartarak, pazarlama faaliyetlerinde size yardımcı olmaktadır. Bu sayede fuarlar ve diğer tüm etkinliklerde daha fazla temas kurmanıza, akılda kalıcılık oranınızı arttırmanıza da yardımcı olmaktadır.

Tüm bu avantajlar, aynı zamanda marka sadakati elde etmeye de olanak tanımaktadır. Profesyonel kurumsal kimlik tasarımı böylece kendinizi daha da geliştirmenize ve sanal dünyada yer edinmenize imkân vermektedir.

Kurumsal Kimlik Nelerden Meydana Gelir?

Kurumsal kimlik tasarımı bir kurumun ya da markanın, akla gelebilecek pek çok şeyi ilgili şirketin felsefesi altında bütünleştirerek, görsel bir yapı kazandırarak somutlaştırmaktadır. Bu çalışmalar yukarıda da bahsetmiş olduğumuz gibi farklı şekillerde gerçekleştirilebilmektedir.

Bu çalışmalar ilgili marka adına hazırlanan kimlik standartları kılavuzu ile sunulmakta olup logo tasarımı ve renk standartları bunlardan biridir. Burada logo, logotype ve renk standartlarının mevcuttur. Renkler günümüzde kültür ve dilin de ötesine geçerek, mesajları daha güçlü bir şekilde aktarabilmektedir. Kullanımında devamlılık sayesinde markanın gerek faaliyet gösterdiği bölgede gerekse ticaret yaptığı coğrafyaya kolay bi şekilde benimsetebilmektedir.

Bu bakımdan markaya dair logonun baskı ve dijital platformlarda yararlanılmak için Pantone, Cmyk, RGB, Hex ve siyah-beyaz versiyonları mevcut olmalıdır. Bunun yanı sıra kontrast renk çeşitlerini de unutmamak gerekmektedir. Böylece hangi renk kullanılırsa kullanılsın, koyu renk zemin üzerine geldiği zaman kaybolmadan görülebilmektedir.

Fontlar ve yazı karakterleri

Fontlar ve yazı karakterleri de kurumsal kimlik örnekleri oluşmasında bir rol oynamaktadır. Bunun bir sebebi istenen mesajların aktarılmasında ve müşteriye çekici gelmesine yardım etmesinden gelmektedir.

Kurum içi ya da kurum dışı yapılan yazışmalarda yararlanılan evrak tasarılarında görsel iletişimin yapıldığı her yerde, markaya dair meydana getirilmiş tasarımlar içerisinde unutulmaması gereken bir faktördür. Seçilen fontta aynı zamanda bazı konulara dikkat etmek de şarttır. Seçilen font ne olursa olsun okunabilir, sade ve aynı zamanda marka ile bütünleşebilir bir yapıda olmalıdır.

Sektöre göre en iyi fontun değişebileceği için farklı seçenekleri kullanmaya da özen göstermelidir. Seçildikten sonra, font hafif ve ferah bir duygu meydana getirmelidir. Yazıldıktan sonra satırlar arasında gerekli boşluklar olmalı, ancak çok kısa ya da çok uzun olmamalıdır. 1 satır boşluğu en ideal olanlardan biridir. Kurumsal kimlik çalışması esnasında bu konulara dikkat etmek, sonuçları da arttırmakta olan bir durumdur.

Bunların dışında bullet noktalar kullanırken kısa ve basit olması da önerilir. Genel olarak fontlar ne olursa olsun normal tipte gelmektedir. Ancak gerekli yerlerde yarı kalın, kalın ve italik tipler de kullanılmalıdır.

Kullanılan materyallerin özellikleri

Profesyonel kurumsal kimlik çalışmalarında kullanılan materyal neyse, bunların da bazı standartları vardır. Örneği kartvizit ise tüm dünyada kullanılabilecek şekilde tasarlanmalıdır. Sol üst köşede logo olmalıdır. Şayet personele ait ise personel bilgileri sağ orta bölümde bulunmalıdır. İletişim bilgilerinin ise bulunması gereken yer ortadır.

Kartvizitler standart olarak 85 mm genişliğinde, 55 mm yüksekliğinde imal edilse de bazı durumlarda değiştirilebilir. Farklı materyallerde standartlar da benzer şekilde değişmektedir.

Kurumsal Kimlik Tasarım Fiyatları

Kurumsal kimlik tasarım fiyatları her firma için aynı rakamda, yani standart olarak sunulmamaktadır. Çünkü her kimlik çalışması şirketlere göre özel bir şekilde planlanmaktadır. Bu nedenle farklılaşmalar da meydana gelmektedir.

Özelikle kimlik materyalinin ne olduğu ve nasıl kullanılacağı büyük bir önem taşımaktadır. Örneğin, devam kâğıdı, antetli kâğıt, diplomat zarf ya da sunum dosyasında farkı fiyatlandırmalar olabilmektedir. Ayrıca tercih edilen materyalin kalitesi de önem taşımaktadır. Dolayısıyla ilk olarak görüşmeler yapılarak kararlar verilmektedir.

Sizin için harika fikirlerimiz var!

Projenizin gereksinimlerini bize iletin, size özel çözümlerimizi sunalım.

Teklif İste