Medya Planlama ve Satın Alma
Medya planlama, işletme ve markaların geliştirdikleri pazarlama ve iletişim çalışmalarının hedef kitlelere hangi araç üzerinden, nasıl ve ne zaman duyuracaklarını planlamasına verilen bir isimdir. İlgili kuruluş veya markanın sunduğu özet çerçevesine talep edilen hedef kitleye dair stratejiler, uygun web siteleri, yayın modelleri ve ortamlar seçilerek belirlenmektedir.
Bu çalışmalar sırasında öncelik, pazarlama ve reklam olup, amaçlanan hedeflere ulaşabilmek için medyanın nasıl yararlı olacağını tespit etmek, sağlıklı bir şekilde yürütebilmek için gerekli olan önemli faktörler arasındadır. Kurumsal medya pazarlama, reklam çalışmasının nerede ve ne zaman olması gerektiğini belirleyen süreçlerden meydana gelmektedir. Bu süreçleri Artpalas, uzman ekipleri ile dikkatli ve problemsiz bir şekilde yürütmektedir.
Kurumsal medya planlama ve satın alma çalışmaları
Medya planlaması esnasında ele alınması gereken pek çok faktör bulunmaktadır. Bunlarda birinci öncelik, müşterilere aktarılması istenen mesajın doğru seçilmesi ve uygun bir hedef kitlenin belirlenmesidir. Ancak, belirleme esnasında hedef kitlenin ayrıntılı analiz edilip ne zaman ne yapacaklarının tahmin edilmesi de gerekmektedir. Marka ile alakalı en fazla reklam mesajını doğru kullanıcıya, ekonomik bütçe ile ulaştırmayı amaçlamaktadır.
Planlama ve satın alma, ürün ya da hizmetin pazarlamasını şart hale getiren araçların başında olup, reklamın doğru iletişim araçlarından yararlanarak hedef kitleye en etkili şekilde ulaşmasına olanak tanımaktadır.
Kurumsal medya planlama esnasında, öncelikle hangi ürün ya da hizmetin reklamı yapılacaksa bunlar hakkında bir araştırma yapılarak başlanmaktadır. Ardından, hedef tüketici kitle tespit edilerek bunun ne gibi özellikleri olduğu incelenmektedir. Kullanıcı kimse, hem sosyolojik hem de psikolojik açıdan iyi bir şekilde analiz etmek şarttır. Ürün veya hizmet ile hedef kitle arasında nasıl bir ilişki olduğu ve bu özelliklerin iyi tespit edilmesi, verimli sonuçlar almak için şarttır.
Bugün dijital medya dünyasında çok sayıda sektör olduğu gibi, reklamcılık üzerinde de bunun önemi artmaktadır. Medya planlama ve satın alma esnasında, markanın mesajını hangi kanallar aracılığıyla iletmesi gerektiği ve ne gibi dinamiklere sahip olduğu ayrı ayrı düşünülmektedir. Bu süreç, her firma için özel bir şekilde ele alınarak yapılmaktadır.
Kurumsal medya planlama çalışmaları
Teknolojinin ilerlemesi ile beraber yükselen rekabet koşullarında, ürün ya da hizmetin kullanıcılara ulaşması kolay gibi görülse de rakiplerin arasından sıyrılmak oldukça güçtür. Bu nedenle pek çok zorluk da mevcuttur. Doğru bir ürünü ilgilenen kullanıcıya aktarabilmek için uygun stratejilerin uygulanması her zaman gerekmektedir.
Medya planlama da burada devreye girerek, ilgili reklamların doğru müşterilere ulaşmasına olanak tanımaktadır. Medya, markanın kampanyasını kullanıcılara ulaştırmanın en doğru yolunu ön araştırma ile sağlamakta olup, araştırma adım adım ilerlemektedir.
- Hedef kitlenin kimlerden oluştuğunun araştırılması.
- Reklamlar ile ulaşılmak istenen amacın ne olduğunun araştırılması.
- Marka ve ürün tanıtımı ile kaç kişiye erişileceğinin araştırılması.
- Hangi kitle iletişim araçlarının tercih edileceğinin incelenmesi.
- Reklam içeriğinin ne şekilde olacağının planlanması.
- İçeriğin kaç kez yayınlanacağının planlanması.
Kurumsal medya planlama bu bakımdan ayrıntılı bir araştırmanın ardından dikkatli bir şekilde gerçekleştirilmektedir.
Medya planlama satın alma ve neden önemli?
Stratejik açıdan satın alınan medyalar reklam başarısını oldukça etkileyebilmektedir. Bu bakımdan medya satın alma, beraberinde pek çok avantajı da getirmektedir. Hiçbir zaman sadece ilgi çekici reklam metinlerine ve görsel içeriklere sahip olmak yeterli değildir. Bunlar aynı zamanda doğru kitlelere gösterilmeli, doğru zamanlama ve sıklık da belirlenmelidir. Böylece en iyi sonuçları almak da mümkün hale gelmektedir.
- Reklamlar için en düşük maliyetle en fazla gösterim elde edilebilmektedir.
- Medya planlama ile görüntüleme oranlarını daha fazla yükseltmek mümkündür.
- İdeal reklam yerleştirmeler güvence altına alınabilmektedir.
- Bütçeler daha verimli bir şekilde değerlendirilebilmektedir.
- Kampanyayı daha başarılı oluşturmak için ekstra maliyet olmadan katma değerli gösterimler elde edilebilmektedir.
Belirttiğim gibi, temel olarak medya planlama ayrıntılı bir sosyal medya ve medya analizi ile planlama kapsamında, istenen kampanyada istenen mesajın tespit edilmiş olan hedef kitleye mümkün olduğu kadar etkili şekilde ulaşmasını sağlamaktadır. Doğru planlama ürün ve hizmetlerin satışını artırırken, sitenizin daha fazla görüntüleme ve tıklama almasına da olanak tanıyabilmektedir.
Medya planlama ve satın alma firması
Medya planlama ve satın alma sadece planlama ve yayınlama konusunda hizmetler vermez, aynı zamanda bir reklam yayına alındıktan sonra da bu çalışmalar yapılmaya devam edilmektedir. Medya planlamasının en önemli yeri de burasıdır.
Bu kapsamda iletilen e-mailler içerisindeki tıklama oranları, internet sitesine gerçekleştirilen kayıt olma oranları, tıklanmadan elde edilen veriler gibi etkileşimler takip edilmektedir. Böylece medya planlama sırasında reklamı optimize edebilmek için hangi reklamın işe yaradığı, en fazla gelirin nasıl elde edildiği anlaşılabilmektedir.
Yapılan incelemeler ve sunulan raporlar ardından, gelecek tarihlerdeki kampanyalarda başarı en üst seviyelere çıkarılabilmektedir.
Kurumsal medya planlama neleri kapsar?
Kurumsal medya planlama içerisine giren pek çok ayrıntı yer almaktadır. Planlama, satın alımın bir öncülü olup reklam için gerçekleştirilen görüşmeler devam ederken ve satın alımlar sürerken medya alıcılarının izledikleri yol haritasıdır. Planlama, reklam veren kişilerin verimliliğini incelemek, yatırım getirisini en üst seviyeye çıkarmak için araştırmaya dayalı bir süreçtir. Bu esnada şu gibi hususlar yer almaktadır.
Hedefler farklılaşsa da, yaygın olarak marka tanınırlığı, değerlendirme, dönüşüm ve sadakat gibi detaylar yer almaktadır.
- Pazarlama istatistikleri ve temel performans göstergeleri amaçlara ve hedeflere bağlı olarak değişebilmektedir, video görüntülemelerinden reklam etkileşimlerine kadar pek çok ayrıntı vardır.
- Reklam çalışmasının erişmesi gereken kitle üzerine ayrıntılı çalışmalar yapılmaktadır.
- Reklam için harcanacak maksimum gelir değerlendirilmektedir.
- Araştırma ya da Pazar analizleri kitle seçiminden mesajlara kadar planlamayı şekillendirmektedir.
- Hedef kitlelere en iyi şekilde ulaşacak, uygun maliyetli olan reklam türleri birleştirilmektedir.
- Kampanya için zaman çizelgeleri çıkartılmaktadır.
Medya satın alma ise planı kullanıma sokarak reklam hedeflerine etkili şekilde ulaşmak için doğru bir medya karmasını satın almaya yönelmektedir. Bu doğrudan yapılabilmekte olup böylece belirli bir kanal ya da yayıncı üzerinden işlemler yapılabilmektedir. Ayrıca ağ üzerinden de bunlar sağlanabilmekte olup teklif verme ve satın alma çalışmaları gerçekleştirilmektedir.
Tüm bunların yanı sıra, teknoloji kullanarak da kurumsal medya satın alma yapılabilmektedir. Özellikle dijital reklamlar esnasında bu tercih edilmektedir.
Kurumsal medya satın alma süreci
Kurumsal medya satın alma süreci olarak bazı önemli adımlarla yürümektedir. İlk olarak, toplam bütçenin ne kadarının garantili envanter ile garantili olmayan envantere ayrılacağı belirlenmektedir. Bundan sonra, uygun olduğunda teklif talepleri belirlenen medya kuruluşlarına gönderilmektedir.
Ardından elde edilen sonuçlara göre hangi karmaşımın reklam performansını en üst seviyeye çıkarabileceği ele alınmaktadır. Sonrasında, son görüşmeler yapılarak sipariş tamamlanmaktadır. Daha sonra, düzenlenmiş olan reklam materyalinin belirlenen medya kuruluşuna yönlendirilmesi ve reklam yerleştirme için uygun biçimde görsellerin boyutlandırılması gelmektedir.
Medya satın alma ardından reklamı başlatma ve sonuçlarını ölçebilmek için istatistiklerin doğru olmasını sağlamak da önemlidir. Böylece çalışmalar daha da verimli hale gelebilmektedir.