art palas

Kurumsal Web Sitesi Tasarımı

Kurumsal web tasarım kurumların kimliğine göre tasarlanmış olup işletmelerin imajlarını dijital ortamda yansıtmaktadır. Ürün, hizmet ya da marka tanıtımı gerçekleştiren içerik sınırları belirlenmiş bir hizmet modelidir. Örneğin bir e ticaret sayfasında üstlenilen hedef ürün satışı iken kişilere ait blog sayfası tasarımlarında şahsi fikir ve işlerin paylaşılması kullanılmaktadır.

Kurumsal olan bu çalışmalarda ise temel olarak kurum kimliğini en iyi şekilde yansıtmak amaçlanmaktadır. Ayrıca şirketin sunduğu ürün ve hizmetlerinin tanıtımı, ofis ve üretim tesislerinin varlığını göstermek de bu kapsamda hedeflenebilmektedir. Her şirketin sektörüne özel olarak içerik planlaması yapılmakta olup Art Palas bunu sadece size özel bir şekilde gerçekleştirmektedir. Sitenin renkleri, yazı karakterleri, sayfa düzeni tarzı unsurları tasarım aşamasında kurumsal kimliğe uygun şekilde oluşturmaktadır.

Yapılan çalışmalar doğrultusunda gereksinimleriniz tam olarak anlaşılarak, amaçlarınız çerçevesinde bir yol haritası hazırlanmaktadır.

Kurumsal web sitesi tasarımı neden tercih etmelisiniz?

Henüz bir web sitesine sahip olmayan bir işletmeyseniz kurumsal web sitesi tasarımı kullanmanın pek çok amacı bulunmaktadır. Örnek olarak marka, ürün ya da hizmet sahibiyseniz söz konusu kavramların dijital medyalarda tanıtımı ve adresi olarak kullanmalısınız.

Bunun yanı sıra birden çok dijital platformda kurumsal hesabınız varsa bir web sitesi bunları bir ortamda birleştirmenize ve kolay bir şekilde müşterilerin ulaşmasına yardımcı olmaktadır. Ayrıca sektörünüzde ciddi bir rekabet olması durumunda web siteleri yine size etkili bir avantaj kazandırmaktadır.

Bir web siteniz olsa bile, tasarımı eskiyse bu durum güncel teknolojik çözümlerden yararlanamadığı anlamına gelmektedir. Eski tasarımlar aynı zamanda arama motorlarında sunulan hizmet ve ürünlerin zor bulunmasına da yol açabilmektedir. Kurumsal web tasarımı bu bakımdan pek çok nedenden dolayı gerekmektedir. Sadece yurt içine değil yurt dışına da çözüm sunmak istiyorsanız bu durum size yine yardımcı olmaktadır.

Kurumsal web tasarım süreci nasıl işler?

Kurumsal web tasarımı için ilk olarak planlama ve strateji oluşturulması gerekmektedir. Bu bir ön hazırlık olup sitenizin kurulum amacıyla alakalı bilgiler sizden alınarak, amaçlarınıza göre bir strateji ve plan oluşturulmaktadır. Aşama esnasında sitenizin tahmini kaç sayfa olacağı, dijital pazarlama ağırlığı ve tasarımsal özellikleri gibi konulara karar verilmektedir.

Ardından da tasarımın bir taslağını oluşturmaya gelinmektedir. Site planlamasının tamamlanması ardından genel şablon taslakları müşterilere sunulmaktadır. Süreç esnasında müşterilere nasıl bir tasarım süreci izleneceği açıklandığı gibi site tamamlanması ardından genel anlamda neye benzeyeceği üzerine de bilgi verilmektedir.

Genel anlamda site anasayfası ve ürün sayfası demo şekilde hazırlandıktan sonra müşterilere sunulmakta, fikirleri alınmaktadır. Ancak bunlar yalnızca statik içerik olup tasarım ve arka plan kodları yer almamaktadır. Bunu tamamladıktan sonra ise içeriğin toplanmasına geçilmektedir. Site içerisinde kullanılan kurumsal içerikler tarihçe, iletişim ve hakkımızda, teknik dokümanlar, resimler gibi bilgiler bu kapsamda müşteriler tarafından ulaştırılmaktadır.

Gerekli olan içeriklerin teslim edilmesi ardından tasarım ve programlamanın başlamasına geçilmektedir. Kurumsal web sitesi tasarımı müşterilere göre farklı sürelerde tamamlanabilmektedir. Bu bittikten sonra ise ön sunumun yapılması ve hata ayıklamasının gerçekleştirilmesi sağlanmaktadır.

Bundan sonra ise yalnızca arama motoru ayarlarının yapılması ve diğer teknik ayarların sağlanması kalmaktadır. Böylece tüm çalışmalar tamamlanmaktadır. Bu çalışmalar esnasında kurumsal tanıtımlara yer vermek büyük bir önem taşımaktadır. Bunun yanı sıra 5 seviyeli bir kategori sisteminin olması da önerilmektedir. Anket ve form sayfalarının yanı sıra site içi arama, Google Maps gibi özellikler de yine mevcut olmalıdır.

Kimler kurumsal web sitesi tasarımı yapmalı?

Kurumsal web sitesi tasarımı temel olarak her firma ve işletme için şarttır. Ancak özellikle marka haline gelmek ya da müşterilerin gözünde bir marka algısı oluşturabilmek isteyen her firmaya önerilmektedir. Büyük şirketler ve holdingler için de olmazsa olmazlar arasına dahil olmaktadır.

Şayet yurt dışına büyümek istiyorsanız, kurumsal bir tasarım bu hususta da size olanak tanımaktadır. Bu bakımdan e ticaret dünyasında da büyük bir öneme sahiptir. Kaliteli bir tasarımda bu kapsamda olması gereken hususlar da yer almaktadır. Özellikle,

  • Basit ve güzel bir arayüzün olması
  • Gelişmiş bir web yazılım altyapısı olması
  • İlham verici profesyonel görsellerin kullanılması
  • Hızlı açılan sayfaların mevcudiyeti
  • Google Analytics, Google ADS Remarketing ve Search Console Entegrasyonu yapılması
  • SSL sertifikası
  • Her konumun ve bayilerin iletişim bölümünde olması
  • İnsan kaynakları formu, sipariş talebi ve sizi arayalım tarzı sayfalar

Bunların yanı sıra kurumsal web sitesi tasarımı kalite belgelerini, yasal zorunluluk sayfaları, çerez politikası ve uyumlu kodlama alt yapısı gibi konuları da bulundurmalıdır.

Kurumsal bir web sitesi tasarımı neler kazandırır?

Kurumsal web sitesi sahibi olmak ilk olarak müşterilerin güvenini kazanmaya yardımcı olmaktadır. Bugün pek çok kullanıcı bir siteye girdikten sonra onu kullanıp kullanmamaya dair kararı tasarıma göre vermektedir.

Bunun yanı sıra online ortamlarda itibarınızı arttırmaya da yardımcı olmaktadır. İyi bir şekilde yapıldığında hem markanızı hem de imajınızı geliştirmeye düşündüğünüzden de fazla katkı sağlamaktadır. Bu durum eşsiz ve etkileyici olmaya da katkı sunmaktadır. Müşterilerin aklında kalıcı bir etki bırakarak sürekli akıllarına girebilir, eşsiz bir kullanıcı deneyimi yaşayarak diğer firmalardan farkınızı gösterebilirsiniz.

Kurumsal web sitesi tasarımı yapıldığı zaman hedef kitlenize özel çözümler de sunmaktadır. Hedef kitlenin belirli yaş kitlesi olabilmektedir. Bazen bu çocuklar iken bazen sadece erkekler ya da kadınlardır. Ayrıca bazı meslek gruplarına yönelik çözümler de yine sunulabilmektedir. Böyle durumlarda hedef kitlenizi düşünerek bir tasarım yapılması her zaman şarttır.

Tüm bunların yanı sıra bu tür bir tasarım her alanda başarılı bir işletme olduğunuzu göstermeye yardımcı olur.

Kurumsal web sitesi fiyatları nasıl belirlenir?

Bir marka haline gelmek isteyen her işletmenin imajlarını hedef kitlesi ne olursa olsun, onlara uygun biçimde lanse etmesi gerekmektedir. Kurumsal bir site tasarımına sahip olmak, bu bakımdan kurumsal kimlik oluşumu için büyük önem taşımaktadır. 21. Yüzyılın dünyasında potansiyel müşterilerin çoğu hizmet almak istediği kişiler ile internet üzerinden tanışmaktadır.

Teknolojinin her gün ilerlediği çağımızda her türlü işin sanal dünyaya nakledildiği bu dönemde kullanıcıların internet aracılığıyla elde eden şirketler, internet ortamında onlarla tanışmak isteyen potansiyel müşterilerine ilk kez göründükleri zaman olumlu bir etki oluşturabilmek için kurumsal kimliklerini düzgün bir şekilde yansıtmalıdır.

Kurumsal web sitesi tasarımı yaparken her müşteri için özel bir şekilde belirlenmektedir. Sayfa sayısı bu kapsamda değerlendirilen konulardan bir tanesi olup her projede sayfa sayısı farklılık oluşturabilmektedir. Örnek olarak bazı çalışmalar 1 sayfa iken bazı siteler 3-4 sayfadan meydana gelebilmektedir. Sayfa sayısının yükseltilmesi teknik çalışmaları ve hosting maliyetini etkilediği için fiyatlar da değişmektedir.

Aynı zamanda sitenizde Türkçe dışında ikinci ve üçüncü diller kullanılacaksa, bunun fiyatları da ayrıca yer almaktadır. Çeviri maliyetleri aynı zamanda web sitesi içeriklerinin çevrilmesini de içermektedir. Son olarak özel bir yönetim paneli bulunacaksa, fiyatlar da yine buna göre değişmektedir. Kurumsal web sitesi tasarımı fiyatları bu bakımdan iletişim ardından gerekli incelemelerin yapılması sonrasında verilebilmektedir.

Sizin için harika fikirlerimiz var!

Projenizin gereksinimlerini bize iletin, size özel çözümlerimizi sunalım.

Teklif İste