Pazarlama Stratejileri
Pazarlama stratejisi bir firmanın mevcut kaynaklarına odaklanarak, satışlarını arttırmasına ve rakipler üzerinde kaldıraç elde etmek için mümkün olduğu kadar iyi kullanmasına imkân tanıyan bir süreçtir. Bunlar sistematik bir planlama ile yapılarak sektörde hedef kitleye daha iyi ulaşma sağlanmaktadır.
Pazarlama stratejileri her zaman kuruluş ne olursa olsun, pazarlama konusunda hedeflerine ulaşması için özel bir şekilde kurgulanarak yapılmaktadır. Kapsamlı bir şekilde düşünülerek ayrıntılı bir şekilde ele alınmaktadır. Gerekli araştırmaların yapılması ardından tasarım sürecine geçilmektedir. Böylece satışları arttırabilmek için en iyi fırsatlara odaklanmaya imkân tanınmaktadır. Artpalas, uzman ekipleri ile modern yöntemler kullanarak hedef kitlenize ulaşmanıza yardımcı olmaktadır.
En iyi pazarlama stratejileri
Günümüzde kurumsal pazarlama stratejileri esnasına kullanılabilecek pek çok yöntem bulunmaktadır. Bunlardan bir tanesi sosyal medya pazarlaması olup Facebook, Instagram ya da farklı medyalar üzerinden çalışmalar yapılmaktadır. Bu kapsamda paylaşımlar ile daha aktif olunabilmektedir. Böylece markanın görünürlüğü artarak, siteye trafik çekmek mümkün olabilmektedir.
Ayrıca ilgi çekici içerikler ile reklam tanıtımlarını daha iyi yapmak, memnun edici sonuçlar almak da mümkün hale gelmektedir. Instagram Reels videolarından TikTok içeriklerine kadar farklı kanallara uygun çalışmalar bu süreçte yapılabilmektedir. Bunun dışında sosyal medya reklamları da bu sürecin önemli bir parçasıdır.
Pazarlama stratejileri esnasında Instagram ya da Facebook içerisinde reklam verilerek müşterilere daha fazla görünmek mümkündür. Sosyal medya dışında arama motoru üzerinde de çalışmalar gerçekleştirilebilmektedir. SEO olarak da bilinmekte olan bu kavram rakiplerinize göre daha üst sıralarda görünmenize yardımcı olabilmektedir. Pek çok kullanıcı ilk Google sayfasındaki sitelerden gereksinimlerini karşıladıkları için böylece satışlarınızı daha fazla yükseltebilirsiniz.
Bunun yanı sıra uygun stratejiler ile web sitenize trafik çekmeniz de mümkündür. Bu bakımdan beraberinde getirdiği pek çok avantaj vardır. Sitenin ilk Google sayfasında çıkması bile reklamınızı yapmanıza imkân vermektedir. E posta pazarlama da sektörlere göre yapılabilecek yöntemlerin yine arasındadır.
E-posta pazarlama stratejileri kullanıcıların mail adreslerine mail atmanıza olanak tanımaktadır. Böylece onlarla iletişimi sürdürerek etkili bir şekilde istediğiniz mesajları aktarmanız mümkün hale gelebilmektedir. Bunları otomatik şekilde yollamak mümkün olsa da her zaman değer katması önem taşımaktadır.
Kreatif pazarlama stratejileri
Pazarlama stratejisi dendiğinde uygulanabilecek pek çok farklı yöntem bulunmaktadır. Açılış sayfalarını da buna yönelik olarak tasarlamak mümkündür. Bunlar basit bir şekilde dönüşüm oranlarını yükseltmeye olanak verebilmektedir.
Bu kapsamda kullanılan farklı online stratejiler, başarıyı da daha fazla arttırabilmektedir. Ayrıca sitelerin teknik hızları da önem taşımaktadır. Çünkü sitelerin açılma hızlarının düşmesi, yavaş bir şekilde çalışması alıcılar üzerinde negatif bir etki oluşturarak çıkmalarına, bir daha gelmemelerine neden olabilmektedir.
Kreatif pazarlama stratejileri bu yönde de yapılabilmektedir. Mevcut sitenin incelenerek daha fazla kullanıcı dostu hale getirilmesi sitenizden aldığınız verimi yükseltebilmektedir. Bu esnada site içi SEO optimizasyonu da ayrıca düzenlenebilmektedir.
Bunların yanı sıra Google Reklamları da önemli bir pazarlama yoludur. Google milyonlarca insan tarafından kullanıldığı için daha fazla kullanıcıya ulaşmanıza imkân tanımaktadır. Google ADS bu kapsamda yaygın bir şekilde kullanılan bir araçtır. Kurumsal pazarlama stratejileri sırasında bunu kullanmak, 7/24 görünür olmanıza olanak vermektedir. ADS reklamları sırasında hedef kitle, kampanya zamanı, süresi, maliyet bütçe gibi konular ayrı ayrı ele alınmaktadır.
Son olarak CTA, yani eylem çağrıları da bu çalışmalar çerçevesine girmektedir. Pazarlama stratejileri bu çerçevede kullanıcıları eyleme geçmeye itmektedir. Örnek olarak bir linke tıklama, satın almak, sosyal medya hesabını ziyaret etmek gibi hedefler koyulabilmektedir. Tüm bunların yanı sıra kullanılabilecek farklı çözümler de yer almakta olup her biri firmalara göre özel bir şekilde belirlenmektedir.
Pazarlama stratejisi çözümleri
Bir pazarlama stratejisi ortaya koyabilmek için ilk olarak hedefleri tanımlama yapılmaktadır. Bunun ilk koşulu da yazılı hale getirmektir. Bunlar spesifik, ölçülebilir, ulaşılabilir, amaca uygun ve belirli bir zaman için sınırlı olmalıdır. İş için koyulan hedefler marka tanınırlığını arttırmak, yeni bir bölgeye giriş yapmak ya da online satışları arttırmak gibi olabilmektedir.
Hedefler tanımlandıktan sonra ise bir hedef kitle belirlemesi gelmektedir. Firmanın kimlere ulaşmak istediği tespit edildikten sonra kreatif pazarlama stratejileri daha net hale gelebilmektedir. Çünkü mesajlar ve platformlar daha uygun bir şekilde belirlenerek verim arttırabilmektedir. Bu esnada kullanılabilecek parametreler arasında yaş, cinsiyet, yaşadıkları yer, ilgi alanları, beğeniler gibi hususlar ele alınabilmektedir.
Bunların tümü belirlendikten sonra müşterilerin sorunlarının neler olduğunu ve hangi değer teklifinin sunulduğu iyi bir şekilde anlaşılmalıdır. Doğru bir strateji ortaya koyabilmek için ideal kullanıcıların düzenli olarak hangi sorunlara sahip olduğunu bilmek gerekmektedir. Bunun bilincinde olmak konumu, ürünü, fiyatları ve tanıtımı tüketiciler ile uyumlu hale getirmek mümkündür. Böylece problemler gerçekten çözülerek onlara bir yarar sağlanabilmektedir.
Bu çalışmaların yapılması ardından pazarlama stratejisi için bir kanal seçilmesi gerekmektedir. Yukarıda verdiğimiz gibi seçilebilecek pek çok kanal vardır. Hedef kitle neyse bunlar iyi bir şekilde analiz edildikten sonra hangi platformu kullandıkları daha iyi anlaşılabilmektedir. Örnek olarak bazı projelerde hedef kitle sosyal medyayı kullanırken bazı projelerde e-mail sisteminin daha fazla tercih edebilmektedir.
Bunların ikisi fazla kullanılmıyor olsa bile Google en fazla kullanılan arama motoru olarak milyonlarca tıklama almaktadır. Kanallara karar verildikten sonra ise toplam bütçe neyse, bunlar arasında iyi bir şekilde paylaştırılması gerekmektedir. Bu kararı verdikten sonra da verilecek mesaj, kreatif çözümler ve uygulama üzerine kararlar verilmelidir.
Bu bir son adım olup içerik üzerine çalışmalar yapılmaktadır. Örneğin ürün özellikleri hakkında bilgi verilmek isteniyorsa video kampanyaları oluşturmak, mesajları videolar şeklinde iletmek mümkündür.
Pazarlama stratejilerini doğru belirlemek neden önemlidir?
Sektörü ne olursa olsun firmaların doğru bir şekilde pazarlama stratejisi kullanması önem taşımaktadır. Genel anlamda bu kavram size ve markanızı şu gibi kazançlar getirmektedir.
Bu kapsamda cinsiyet, hobiler, meslek, yaş aralığı gibi konular ayrıntılı şekilde analiz edilmektedir. Kurumsal sosyal medya yönetimi de buna uygun bir şekilde gerçekleştirilmektedir. Etkili ve verimli bir sosyal medya yönetimi yapabilmek için şu gibi konulara özen göstermek gerekmektedir.
- Ürün ya da hizmeti daha iyi tanıtmanıza, satmanıza olanak tanımaktadır.
- Reklam kampanyaları ve pazarlama ile beraber hedef kitleye ulaşmak daha kolaydır.
- Hedef kitlenin ürün ya da hizmetlerini tercih etmenizi ya da onlar ile etkileşim kurmanıza olanak tanımaktadır.
- Yeni bir iş kuruyorsanız, bütçeyi net şekilde planlayarak kaynakları optimize etmeye imkân vermektedir.
- Tahmini görünümler vererek başarıları ölçmeye yardımcı olmaktadır.
Bu bakımdan, doğru bir şekilde belirlendiği takdirde pek çok artısı vardır. Ancak, hatalı planlandığı durumda tam tersi sonuçlar da doğurabilmektedir. Kreatif pazarlama stratejisi yanlış olursa, bütçe ne kadar büyük olursa olsun istenen sonuçlar yine de alınamayabilir.
Pazarlama stratejisi fiyatları
Ürün ve hizmetlerine yönelik olarak strateji desteği almadan önce, çözümlerin fiyatlarını da bilmek istenebilmektedir. Ancak, pazarlama stratejisi fiyatları, hizmetler her işletme için özel bir şekilde gerçekleştirildiği için aynı değildir.
Her projede kullanılan kaynaklar, hangi pazarlama aracının seçildiği, projenin ne kadar uzun süreli olduğu, hangi mesajın iletildiği ve ne kadar emek harcandığı gibi konular farklılık gösterebilmektedir. Bu gibi durumlar, fiyatlar üzerine de önemli bir faktör olmaktadır. Genel anlamda, müşteriler iletişime geçip gerekli olan bilgileri verdikten sonra fiyatlar aktarılmaktadır.