art palas

Marka Konumlandırma

Marka konumlandırma bir markanın müşterisine teklif ettiği benzersiz bir değerdir. Bir pazarlama stratejisi olarak markanın değer tekliflerini açıklarken, marka kimliklerini oluşturmasına yardımcı olmaktadır. Günümüzde şirketler kendini hedef kitlesinin marka ile değer teklifi içerisinde ilişki kurmasına olanak tanıyacak şekilde konumlandırmak istediğinde yararlanılmaktadır.

Bu kavram firmaların imajı, tüketicide yaptığı çağrışım ve kalıcılık bakımından belirli yöntemler ile meydana getirilen ve devamlı beslenmesi gereken bir faktördür. İşletmelerin imaj tasarlaması şeklinde de isimlendirilmekte olan marka konumlandırma örneklendirme bugün birçok şirket tarafından üzerinde çalıştığı bir husustur. Siz de markanızı daha iyi konumlandırmak istiyorsanız, Art Palas bu konuda uzman ekipleri ile size yardımcı olmaktadır.

Marka konumlandırma örnekleri

Marka konumlandırma örnekleri hedef pazarın zihni üzerinde firma imajını tasarlama eylemi şeklinde tanıtılmaktadır. Birçok tanımı yapılmakla beraber, temel olarak markanın hedef kitlenin gözünde nasıl bir konuma sahip olduğu, müşterilerin zihninde nasıl bir yer edindiği ve uyandırdığı çağrışım olarak gösterilmektedir.

Bu çalışmalar ilgili işletmenin amacını, hedefini, vizyonunu, hedef kitlenin talepleri gibi farklı unsurlara göre yapılmaktadır. Her zaman kullanıcıların zihninde yer edinebilmesi için dikkatli bir şekilde yapılması gerekmektedir.

Marka konumlandırma örnekleri neden önemli?

Marka konumlandırması bir markanın devam ettirilebilirliği ve kalıcılığı bakımından önem taşımaktadır. Firmanın her sürecini yakından alakadar eden konumlandırma Pazar payının artmasında önemli bir rol sahibidir. Bunun yanı sıra rakiplerin önüne geçmeye, müşterilerin kalıcı hale gelmesine de olanak tanımaktadır. Ayrıca şu gibi yönlerinden de söz edilebilmektedir.

  • Tüketicilerin yaptığı tercihleri şekillendirmeye olanak tanımaktadır.
  • Marka ile alakalı olumsuz yargılar varsa bunları olumlu yapmaya yardımcı olmaktadır.
  • Marka ile bir bağ yapılmasına olanak tanımaktadır.
  • Marka sadakatini arttırmaya imkân vermektedir.
  • Güçlü algılar oluşturmak müşteri deneyimini geliştirerek, memnuniyeti arttırmaya olanak tanımaktadır.
  • Etkili konumlandırma taktikleri kullanıcıların aklında hem olumlu hem de güvenilir düşüncelerin oluşmasına yardımcı olmaktadır.
  • Markanın itibarını korumaya, daha kalıcı bir hale getirmeye olanak tanımaktadır.
  • Marka tanınırlığını yükseltmeye, marka değerini arttırmaya imkân vermektedir.

Bunun yanı sıra marka konumlandırma ürün ya da hizmetleri satın almaya yönelik teşvikler de sunmaktadır.

Marka konumlandırma nasıl olur?

Marka konumlandırma örnekleri hem sağlam hem de güvenilir bir algı oluşturmak için farklı stratejiler geliştirmek gerekmektedir. Bunlar işetmenin hangi ürünleri satmakta olduğuna, tüketicinin hangi profile sahip olduğuna, rakiplerin konumuna ve farklı kriterlere göre şekillenmektedir. Ancak güçlü bir marka konumlandırması için önemli bazı süreçler yer almaktadır.

  • Hedef kitle neyse, beklentileri iyi bir şekilde incelenmelidir.
  • Rakiplerin sektörde konumu iyi bir şekilde anlaşılarak, onlara göre öne çıkacak özellikler bulunmalıdır.
  • Firmanın amaç ve hedefleri iyi bir şekilde ortaya konabilmelidir.
  • Markanıza hikâye oluşturarak hedef kitle üzerinde duygusal tepki oluşturmaya çalışmalıdır.
  • Markaya anlamlı, yerinde, firmanın hedefi ile uyum gösteren, dikkat çekici, farklı, ancak bir o kadar da basit bir isim bulunmalıdır.
  • Markanın ismi kadar görsel kimliğinin de eşsiz ve akılda kalıcı olmasına özen gösterilmelidir.

Markanın başarılı bir şekilde daha geniş kitlelere yayılması için marka konumlandırma esnasında dijital kanallar, lansman tarzı ses getiren etkinlikler sunulmalıdır.

Kreatif marka konumlandırma stratejileri

Bir markanın güçlü olabilmesi için benzer olarak akıllı ve güçlü stratejilere gereksinimi bulunmaktadır. Ancak her marka farklı olduğu için yapılan konumlandırma da birbirine göre farklılık oluşturmaktadır. Söz konusu stratejiler genel anlamda ürüne, hizmete ve sektöre göre özel olarak planlanmaktadır.

Müşteri hizmetleri stratejisi onlardan bir tanesi olup güçlü müşteri hizmetleri veya teknik destek, kullanıcıları her sektörde çekmekte olan hizmetler arasındadır. Destek hizmetlerinin güçlü olması müşteri memnuniyetini arttırmakla sınırlı kalmadan tavsiye mekanizmasını da çalıştırabilmektedir. Böylece olumlu anlamda sonuçlar ortaya koyabilmektedir.

Firmanın kendini müşteri hizmetleri stratejisi yönünde kanıtlaması için gerekten bu alana önem ve emek vermesi gerekmektedir. Marka konumlandırma stratejileri arasında rakiplerden ayrışan özellikleri öne çıkarma da vardır. Bu yöntem için öncelikle rakip araştırması detaylı olarak yapılarak kendi ürünlerinizin ne gibi olumlu yönleri olduğu objektif şekilde incelenmelidir. Rakiplere göre hangi alanlarda memnun olmadıkları analiz edilerek bu açıklar kapatılmaya çalışılabilmektedir.

Tüm bunların yanı sıra fiyat konumlandırması da yapılabilmektedir. Firmalar kendi ürün ve hizmetlerini en uygun fiyatlar ile sunarak bu yönde bir yöntem izleyebilmektedir. Ürünü piyasaya kıyasla daha uygun fiyatlar ile konumlandırdığınız zaman daha geniş bir müşteri tabanı oluşturmak da mümkündür. Çünkü uygun fiyatlı olan ürünler her zaman tercih meselesidir. Ancak bu durumda kaliteden ödün verilmemelidir.

Marka konumlandırma firması

Marka konumlandırma yöntemleri şirketlere göre özel bir şekilde gerçekleştirilmektedir. Bu süreç esnasında kültürel kodlara göre sınıflandırma da yapılabilmektedir. Markalar teklif ettikleri hizmete uygun olduğu durumda kültürden de yararlanarak hem duygusal hem de kalıcı bağlar oluşturabilmektedir. Yerli ve güvenli konumlandırma ile akla gelen pek çok firma vardır.

Ayrıca kaliteyi ön plana çıkarmak da mümkündür. Bu uygun fiyat politikasının tam tersi olup kalite esasına dayanmakta, ürünün diğerlerine göre daha kaliteli olduğu vurgulanmaktadır. Bunun için de işçiliğin daha iyi olduğu, kullanılan malzemelerin daha kaliteli olduğu gibi konulara değinilebilmektedir.

Marka konumlandırma firması bunu ön plana çıkartarak müşterilerinize daha iyi hitap etmenize olanak tanıyabilmektedir. Ancak kalitenin yüksek olması beraberinde fiyatların da normale göre yüksek olmasını doğal olarak getirmektedir. Kreatif projeler de bu süreç esnasında yapılabilmektedir. Çağımızda yeni, farklı ve denenmemiş olanı denemeye dair tüketici profili oldukça yaygındır.

Şayet ürününüzün fazla benzeri yoksa, benzersizliğine dayalı çalışmalar da ayrıca yapılabilmektedir. Böylece müşterilerin aklında daha iyi ve kalıcı bir konuma ulaşmanız mümkündür. Kullanıcılara cesaret verici, değişik bir deneyim kazandıran, benzersiz özelliklere sahip olan marka konumlandırması satın almaya yönelik de teşvik edebilmektedir. Bunların dışında bir soruna yönelik çözüm sunmayı istiyorsanız, buna dair çalışmalar da gerçekleştirilebilmektedir. Böylece kullanıcılar satın aldıkları ürün ile bir soruna çözüm bulacağını düşünebilmektedir.

Son olarak marka konumlandırma stratejileri arasında rakipler ile bir karşılaştırma da yapılabilmektedir. Böylece doğrudan reklam içeriklerinde rakiplere meydan okuyabilir, onlardan daha avantajlı ürünlere sahip olduğunuzu gösterebilirsiniz. Böylece müşterilerin aklına daha iyi girerek neden tercih edilmeniz gerektiğini söyleyebilirsiniz.

En iyi marka konumlandırması nasıl olmalı?

Marka konumlandırma bahsettiğimiz gibi her firmaya göre değişkenlik oluşturmaktadır. Bu bakımdan en iyi şekilde bunları yapabilmek için bazı konulara dikkat etmek gerekmektedir. Genel anlamda bu hususta şu gibi konular öne çıkmaktadır.

  • Hedef kitlenin ne gibi beklentilere sahip olduğu
  • Hedef kitlenin ne kadar gelire sahip olduğu
  • Hedef kitlenin nasıl alışveriş alışkanlıklarına sahip olduğu
  • Rakiplerin yaptığı marka konumlandırma stratejilerinin neler olduğu
  • Fiyatlandırma politikasının nasıl olduğu
  • Marka hedef ve amaçlarına yönelik bir konumun belirlenmesi
  • Ürünün özellikleri, faydaları, erişilebilriliği gibi analizlerinin yapılması
  • Markanın iletmek istediği mesajlar, görsel kimliği ve hikâyesi

Marka konumlandırma stratejisi oluşturma esnasında bunlara dikkat edilmesi, daha iyi sonuçlar elde edilmesine imkân verebilmektedir.

Marka konumlandırma fiyatları

Konumlandırma işlemleri firmalara göre özel bir şekilde yapıldığı için marka konumlandırma fiyatları da kullanıcılara göre değişiklik göstermektedir. Genel anlamda ne gibi çalışmalar yapıldığına göre bunlar belirlenmektedir. Hedef kitle de bu süreçte bir rol oynamaktadır.

Marka konumlandırma fiyatları arasında bu durum çalışmanın ne kadar sürdüğünü de etkilemektedir. Bu bakımdan ele alınması gereken pek çok değişik faktör yer almaktadır. Dolayısıyla ilk olarak müşteriler ile iletişime geçildikten sonra neyi nasıl istedikleri öğrenilmekte ve gerekli bilgiler onlardan alınmaktadır. Böylece bir fiyat belirlemesi de gerçekleştirilebilmektedir.

Sizin için harika fikirlerimiz var!

Projenizin gereksinimlerini bize iletin, size özel çözümlerimizi sunalım.

Teklif İste