Halkla İlişkiler ve İtibar Yönetimi

Halkla ilişkiler konusunda itibar yönetimi, bir kişi, marka ya da firmanın halkın gözünde yüksek itibara sahip olmasını sağlamaktadır. Bunun için online bilgilendirme, kontrol ve yönetim işlemleri bir arada uygulanmaktadır. Bugün pek çok işletmede bu tür çalışmaları yapan Halkla İlişkiler bölümleri bulunmaktadır. Ne var ki, firmaların asıl iş alanları farklı olduğu için etkili sonuçlar almak zor olabilmektedir.

Profesyonel olarak geleneksel ve dijital reklam pazarlama firmaları burada devreye girerek size çözümler sunmaktadır. Kurumsal itibar yönetimi konusunda iş birliği yapmak, itibarınızı daha da iyi yönetmenize olanak tanımaktadır. Bu yönetim süreci zaman gerektiren bir süreç olup devamlılık esasına dayanmaktadır. Marka ya da şirketin itibarını iyileştirmek kısa süreli olabilir ancak özen gösterilmezse bir süre sonra eski haline dönebilir.

Dolayısıyla kontrollerin sürekli bir şekilde yapılması ve kontrol mekanizmasının otomatik hale getirilerek istenen seviyede tutulması gerekmektedir. Artpalas düzenli bir şekilde gerçekleştirerek, verimli bir şekilde sonuçların alınmasına imkân kazandırmaktadır.

Kurumsal itibar yönetimi firması

Firmaların kurumsal bir kimlik oluşturması, tutarlı bir şekilde yönetilmesi, iç ve dış iletişimde aktardığı mesajlar ve yaptığı işlemler de aynı zamanda etkileyicidir, gerek olumlu gerekse olumsuz etkileri olabilir.

Kurumsal itibar yönetimi firması hedef kitleleri üzerinde bıraktıkları izlenimleri, kişiler üzerinde yarattıkları etkileri ve firmanın nasıl algılandığını yönetir. Markalar ve işletmeler, kullanıcılar üzerinde yarattıkları her türlü nitel ve nicel izlenimi bir itibar göstergesi olarak kabul eder.

Var olan itibarı korumak kadar, onu yükseltmek de önemlidir. Bu, sektörde kalıcılığı sağlamaya, başarılı bir gelecek için temel oluşturmaya ve müşteri memnuniyetini artırmaya yardımcı olur. Genel olarak, bu konuda şu gibi unsurlar önemlidir.

  • Ürün ve hizmetlerin kalitesini yükseltmek,
  • Firmanın güçlü yönlerini ve avantajlarını ön plana çıkarmak,
  • Müşteri odaklı bir çalışma prensibine sahip olmak,
  • Güvenilir ve tutarlı davranışlar sergilemek,
  • Sektöründe başarılı bir yönetim ve yöneticilik örneği göstermek,
  • Sahip olduğu vizyon ve misyonu doğru bir şekilde yansıtmak,
  • Ürün ve hizmetlerinde kaliteden asla ödün vermemek,
  • Her zaman araştırmacı ve yenilikçi bir tutum sergilemek.

İtibar yönetimi firması temel unsurları her zaman göz önünde bulundurarak, buna en uygun çözümleri teklif etmektedir.

Kurumsal itibar yönetimi çalışmaları

Kurumsal itibar yönetimi temel olarak dünya ya da hizmet verdiğiniz alan genelindeki insan, marka ve kuruluşlar sizi duyduktan sonra, onların aklında beliren olumlu ya da olumsuz düşünceleri yönetmektedir. Bu bakımdan bir bütün meydana getirmektedir. Yüksek bir itibar sahibi olmak müşterilerden güven oyu elde edebilmek, onları devamlı hale getirmek ve potansiyel müşterileri gerçek hale getirmek için önem taşımaktadır.

Rekabet arttıkça önemi artan bu konuyu dikkatli bir şekilde yürütmek gerekmektedir. Böylece olumsuz düşüncelerin ortadan kaldırılması da mümkün olmaktadır. Bir plan doğrultusunda yapılmakta olan kurumsal itibar yönetimi farklı kanallar ve yenilikçi çözümler ile bu süreçleri kontrol altında tutmaktadır.

Kurumsal itibar yönetimi nasıl gerçekleştirilir?

Kurumsal itibar yönetimi çalışmalarının birinci işlemi marka ya da firmanın bir bütün halinde incelenerek, gerekli değerlendirilmesi oluşturmaktadır. Bu süreçte referans kaynaklarına da ayrı şekilde göz gezdirilmektedir. Bunların yapılması için sosyal medya ortamı ve dijital kaynaklar en uygun yöntemlerden bir tanesidir.

Örnek olarak bir marka üzerine yapılan şikayetler araştırıldığı zaman, insanların hangi sebeple bunları yaptığını görmek mümkündür. Ardından da şikayetlerden hareketle özel çözüm yöntemleri incelenmektedir. İzleme yollarının takibi ardından ilgili departmanlar devreye girerek sanal ortamlarda itibarın iyileştirilmesi için çalışmalara başlamaktadır. Bu esnada önemli ve dikkat edilen pek çok nokta olup başından sonuna kadar özel şekilde uygulanmaktadır.

Sektöre ve firmaya özel çalışıldığı için itibar yönetimi esnasına aynı şekilde uygulanan formüller bulunmamaktadır.

Kurumsal itibar yönetimi nasıl olmalı?

Her ne kadar itibar yönetimi firmalara göre özel olsa da bu esnada özen gösterilmesi gereken bazı hususlar yine de bulunmaktadır. Hem SEO sonuçlarında hem de SERP içerisinde bulunmak bunlardan bir tanesidir. İnsanlar bugün çoğu zaman bir ürün ya da hizmeti ilk olarak internet üzerinden aramakta, satın almaya ve almamaya dair karar vermektedir.

Sonuçlar arasından ise özellikle ilk birkaç Google sayfası incelenmektedir. Genellikle ilk 2-3 site dolaştıktan sonra veya 4-5 site karşılaştırdıktan sonra bir karar da alınmaktadır. SEO ve SERP içerisinde daha yüksek sıralarda olmak hem satışları hem de görünürlüğü yükselten bir konudur. Dolayısıyla kurumsal itibar yönetimi sırasında bu ikiliyi devamlı kontrol altında tutmak şarttır.

Bunun için de olumsuz sonuçların bulunarak iyileştirilmesi gerekir. Ayrıca internet sitenizin de bir kimliği olduğu unutulmamalıdır. İnsanlar sitelerin tasarımına, hızına, yerleşimine ve nasıl bir kullanıcı deneyimine sahip olduğuna değere vermektedir. Bu bakımdan tasarımların düzgün yapılması da itibar yönetiminde önem taşımaktadır.

Tüm bunların yan ısıra sosyal medya da itibar yönetimi söz konusu olduğu zaman atlanmaması gereken bir husustur. Sadece bir sosyal medya hesabına sahip olmak yeterli değildir. Aynı zamanda bunun doğru bir şekilde yönetilmesi, trendlere uyum gösterilmesi, hedef kitleye hitap edecek şekilde çalışmaları yapmak her zaman şarttır.

İtibar yönetimi neden önemli?

Günümüzde her firma sektöründe itibarı, tanınırlığı ve güvenilirliği ile yönetilmektedir. Şayet kötü bir itibara sahipse pek çok kişi kötü ürün ve hizmetlere sahip olduğunu, insanların ondan memnun kalmadığını düşünmekte, bu nedenle tercih de etmemektedir. Ancak iyi bir itibara sahip olsanız da saygınlığı devam ettirmek bir an meselesidir. Küçük bir hata bile istenmeyen sonuçlara yol açabilmektedir.

Bu bakımdan kurumsal itibar yönetimi her zaman doğru bir şekilde gerçekleştirilmelidir. Bu önemli imaj göstergelerinden biri olup imaj ve itibarın belirli bir düzene girmesi, hedef kitle gözünde olumlu bir izlenim bırakması şarttır.

Bunun yanı sıra imaj ve itibar ikilisi marka veya işletmenin güven ve kullanıcı odaklı olduğunu anlatan önemli unsurlardır. Çünkü itibar geniş bir kavram olup markanın kendini ifade etmesinde imajın etkisini kırabilecek, düşünceleri değiştirebilecek bir faktördür. Hiçbir zaman itibarın var olmasının uzun bir zaman aldığı, ancak yıkılmasının kısa bir süreç olduğunu unutulmamalı, dolayısıyla çalımalar da aksatılmadan devam ettirilmelidir.

İtibar yönetimi fiyatları

Kurumsal itibar yönetimi fiyatları her marka ve işletme için standart bir şekilde sunulmamaktadır. Çünkü her markanın itibarı aynı seviyede değildir. Bu durum çalışmaların nasıl, ne kadar derin ve ayrıntılı yapılması gerektiğini etkileyebilmektedir. Örnek olarak güçlü ve yüksek bir itibara sahip firmalarda çalışmalar daha yüzeysel olsa da başarılı sonuçlar yine de alınabilir..

Ancak itibar düşükse, firma yeniyse ya da güçlü bir firma itibarı kötü etkileyecek bir durum yaşamışsa daha ayrıntılı çalışmalar gerekmektedir. İtibar yönetimi çerçevesinde nelerin yapıldığı da itibar yönetimi fiyatları üzerinde bir faktör olmaktadır. Bu bakımdan müşteriler iletişime geçtikten ve ne istediğini aktardıktan, gerekli bilgiler alınıp araştırmalar yapıldıktan sonra fiyatlar verilebilmektedir. Art Palas tüm bu süreci başarılı bir şekilde yöneterek en uygun çözümleri sunmaktadır.

artpalas icon
Sizin için harika fikirlerimiz var!

Projenizin gereksinimlerini bize iletin, size özel çözümlerimizi sunalım.

Teklif İste