Dijital Medya

Sosyal Medya Pazarlaması Yaparken Nelere Dikkat Edilmeli?

Sosyal medya pazarlaması genel anlamda ürünlerinizi ya da hizmetlerinizi tüketicilere ulaştırmak için kullanılmaktadır. Ancak bununla sınırlı kalmadan hedef kitlenizle bir araya gelmede, işletmenize trafik çekmek için sosyal medya platformlarında yükselmede de kullanılmaktadır. Her gün ortaya çıkan yeni özellikler ve platformlarla pazarlama sürekli gelişmektedir.

Sosyal medya pazarlaması hedef kitleniz ve müşterilerinizle bulundukları yerde ve birbirleriyle ve markanızla sosyal olarak etkileşime girdiklerinde buluşmakla ilgilidir.  Bu pazarlama türü pek çok açıdan önemli ve işletmenizin büyümesi açısından faydalı olsa da çalışmalar esnasında dikkat edilmesi gereken birtakım konular bulunmaktadır.

Çünkü hedef kitlenizin zamanını hangi sosyal ağlarda geçirdiğine bağlı olarak stratejiniz farklılık gösterecektir. Artpalas, bu konuda tüm pazarlama stratejilerini başarılı bir şekilde kullanabilmektedir.

Sosyal Medya Pazarlaması Öncesinde Bilinmesi Gerekenler

Günümüzün dijital çağında sosyal medya pazarlama konusunda iyi olmak ticari anlamda başarıya ulaşmak için gerekmektedir. Dünya çapında yaklaşık olarak 4 milyar sosyal medya kullanıcısı vardır. Bu bakımdan hedef kitleniz ne olursa olsun etkili şekilde ulaşmaya olanak tanımaktadır. Bunun için sunduğu fırsatlar da neredeyse sınırsızdır.

Ancak hatalı bir şekilde sosyal medya pazarlaması yapmaya çalışmak, istediğiniz başarıları elde edememeye yol açacaktır. Bununla sınırlı kalmadan bütçe de istendiği gibi kullanılamayacaktır. Dolayısıyla ilk olarak şunlar değerlendirilmelidir.

  • Stratejik hedefleri belirlenmesi
  • Hedef kitlenizi anlama
  • İçerik stratejisi oluşturma
  • Tutarlı planlı içerik paylaşımı yapma
  • Performans analizleri yapma

Dijital pazarlama ile verimli sonuçlar elde etmek istiyorsanız, sosyal medya bunun etkili yönlerinden bir tanesidir. Artalas bu konuda pazarlamayı çağa uygun bir şekilde yapmaktadır.

Stratejik hedefleri belirlenmesi

Her güçlü stratejide olduğu gibi, sosyal medya pazarlama hizmetlerini kullanmanın ilk adımı başarıyı ölçmek için net kriterler oluşturmak ve ortaya koymaktır. Bu yalnızca ilgi çekici içerik oluşturmayı değil aynı zamanda markanın kimliği ve iş hedefleriyle uyumlu tutarlı bir strateji oluşturmayı da içermektedir.

İster marka bilinirliğini artırmayı, isterseniz potansiyel müşteri oluşturmayı ya da hedef kitlenizi amaçlayın ölçülebilir ve ulaşılabilir hedefler belirlemek başarı için çok önemlidir. İyi bir strateji olmadan sosyal medyada pazarlama yapmaya çalışmak bütçenizi verimli bir şekilde yönlendiremeden gereksiz yere harcamanıza yol açabilmektedir. Artpalas, projenizi başarılı bir şekilde yürüterek en etkili sonuçları alabilmektedir.

Hedef kitlenizi anlama

Sosyal medya pazarlaması esnasında dikkat edilmesi gereken konulardan bir diğeri de hedef kitleler üzerinedir. 

Hedef kitlenize daha iyi bir şekilde ulaşmak için doğru platformları kullandığınızdan emin olmak şarttır. Facebook'tan Instagram'a, TikTok'tan LinkedIn'e stratejileri her platformun benzersiz özelliklerine ve demografik özelliklerine uyacak şekilde uyarlamalıdır. Bu süreçte her sosyal medya ağının farklı kitlelere sahip olduğunu da unutmamak gerekmektedir.

Ulaşmayı hedeflediğiniz kitleye bağlı olarak da özel bir yaklaşım sergilemedir. Örneğin hedef demografiniz 18-30 yaş aralığındaysa bu demografideki en yüksek kullanıcı yoğunluğuna sahip olduğu için TikTok tercih edilen platformdur. 

Aynı zamanda Instagram ve Twitter da bu yaş aralığı için yine uygun olabilmektedir. Ancak her bir ağda paylaşım şekillerinin farklı olduğu pazarlama öncesinde bilinmelidir. Artpalas farklı sosyal medya ağlarındaki farklı kitlelere sorunsuz şekilde ulaşmanıza olanak tanımaktadır.

İçerik stratejisi oluşturma

Sosyal medya pazarlaması sonrasında başarıya ulaşmanın temeli sağlam ve kaliteli bir içerik stratejisinin oluşturulmasında yatmaktadır. Bu konuda kullanıcılara yardım ederek, içeriğin sorunsuz bir şekilde düzenlenmesine ve planlanmasına yardımcı olabilecek pek çok araç vardır. Bunları düzenleme esnasında kullanmak, daha fazla ilgi çekmenize olanak tanıyabilmektedir. 

Bu araçların yanı sıra içerikleri oluştururken, hangi sosyal medyayı seçmişseniz onun trendlerine göre paylaşımlar yapmak da unutulmamalıdır. Söz konusu paylaşımlar her zaman kaliteli ve özgün olmalı, insanlara ilgi çekici gelmelidir. Çok fazla kurumsal olmak insanları sosyal medyada sıktığı gibi ciddi olmamak güvensizliklere neden olabilmelidir. Dolayısıyla bu denge de iyi şekilde kurulmalıdır.

Tutarlı planlı içerik paylaşımı yapma

İçerik paylaşımı esnasında tutarlılık, dijital varlığın etkili şekilde kurulması için bir temel taşıdır. Yani sosyal medya pazarlama konusunda dikkat edilmesi gereken bir diğer konu düzenli olarak paylaşım yapmaktır

Bu durum ilk önce algoritmada size yardım etmektedir. Algoritmalar tutarlı bir paylaşım planı tespit ettiğinde görünürlüğünüzü yükseltmektedir. Böylece sizi kullanıcıların akışlarında tanınan bir hesap olarak öne çıkarmaktadır. Aynı zamanda düzenli paylaşımlar insanların da aktif bir hesap olduğunuzu düşünmesine, böylece sizi takip etmesine olanak tanımaktadır.

Performans analizleri yapma

Sosyal medya pazarlama sonrasında gönderilerinizin ne kadar iyi performans gösterdiğini gösteren analizler yapmak da unutulmamalıdır. Çünkü bu analizler sürekli iyileştirme için size yol göstermektedir. Bu analizler ile en faza sevilen içerikleri ve bunların özelliklerini anlayabilir, böylece daha etkili bir şekilde oluşturmaya başlayabilirsiniz.

Sosyal medya ağları kullanıcıların takipçi sayısını takip etmesine, gösterimler, tıklama oranları ve en iyi performans gösteren gönderilerin dökümü gibi ölçümleri öğrenmesine olanak tanımaktadır. Böylece her gönderinin performansına ilişkin ayrıntılı analizler sunmaktadır.

Bu analizler neyin işe yarayıp neyin yaramadığını görmenize yardımcı olarak içeriğinizi geliştirme ve hedef kitlenizle daha iyi bağlantı kurma avantajı sağlamaktadır.

Sosyal Medya Pazarlaması Size Neler Kazandırır?

Sosyal medyada günümüzde çok sayıda insan bulunmaktadır. Bu nedenle söz konusu sektörde varlığınız yoksa milyonlara potansiyel müşteriye ulaşma potansiyelini de kaçırılmaktadır. Çünkü sosyal medyanın yorumlar, beğeniler, paylaşımlar, yeniden paylaşımlar ve kaydetmeler gibi etkileşimleri aracılığıyla marka bilinirliğini arttırabilmektedir. Aynı zamanda insanlar sosyal medya üzerinden sevdiği markaları takip de etmektedir.

Bunun yanı sıra sosyal medya pazarlaması dünyasına katılmak, trafiği doğrudan sitenize yönlendirerek marka bilinirliğini artırmanıza da yardımcı olmaktadır.

Dönüşümleri Arttırma Olanağı Tanır

Ürünlerinizi sosyal medyada tanıtmak ve paylaşmak potansiyel müşteriler kazanmanın, dönüşümleri artırmanın ve satışları artırmanın basit bir yoludur. Zira hesabınızı takip ederek sizinle etkileşime geçmeyi seçen kişilere reklam verilmektedir. Üstelik bir sosyal medya hesabı ücretsiz şekilde açılabilmektedir.

  • Eğer sosyal medya pazarlaması ile potansiyel müşteri oluşturmak istiyorsanız, bunu kullanma yollarına bazı örnekler aşağıda verilmiştir.
  • Ziyaretçilerinizin ve takipçilerinizin sosyal medya profillerinizde katılabileceği yarışmalar oluşturun
  • Profillerinizin biyografi bölümlerine web sitenize bağlantılar ve teklifler ekleyin
  • Yeni ürünleri duyurmak ve şirketinizdeki heyecan verici haberler hakkında güncellemeler veya ayrıntılar sağlamak için canlı videolar barındırın
  • Kanallarınızdan birinde bir sosyal medya pazarlama kampanyası uygulayın

Tüm bunlar dijital pazarlama ile daha geniş kitlelere ulaşmanıza olanak tanıyabilmektedir. Bunun yanı sıra ürünlerinizi sosyal profilleriniz aracılığıyla satmak da mümkün olabilmektedir. Örneğin profillerinizde Facebook'un Mağaza Bölümünü veya Instagram'ın Alışveriş özelliğini etkinleştirebilirsiniz. Artpalas beklentilerinize göre bu çalışmaları sorunsuz şekilde yürütebilmektedir.

Bu özellikler ziyaretçilerinizin ve takipçilerinizin, gönderilerinizde paylaştığınız ürünlere tıklayarak fiyat, malzeme ve beden bilgilerini görmelerine olanak tanımaktadır. Ardından da ziyaretçiler platform üzerinden kolaylıkla ödeme işlemine geçebilir ve ürünü doğrudan sizden satın alabilmektedir.

Tüketiciler ile İlişkiler Geliştirilebilir

Sosyal medya takipçilerinizle bağlantı kurmak ve etkileşimde bulunmak, onlarla işletmeniz arasında kalıcı ilişkiler kurabilmektedir.

Bunu gönderilerinizde onlarla etkileşim kurarak, sorularına ve yorumlarına yanıt vererek ve ihtiyaç duyabilecekleri her türlü yardımı sağlayarak yapabilirsiniz. Bu bakımdan sosyal medya pazarlaması beraberinde işletmeler için birçok artı getirmektedir.

106
artpalas
Sizin için harika fikirlerimiz var!

Projenizin gereksinimlerini bize iletin, size özel çözümlerimizi sunalım.

Teklif İste