Kurumsal kimlik bir şirketin kendisini hem iç hem de dış hedef kitleler de dahil olmak üzere kamuya nasıl sunduğudur. Şirketin görünüşü, davranışı ve iletişim şekli olarak tanımlanabilir.
Şirketin pazar alanında ve şirketin tüm çalışanları, yatırımcıları ve ortakları dahil olmak üzere iç paydaşları ve müşteriler, tüketiciler, medya da dahil olmak üzere dış paydaşlar arasında tanınmasına ve farklılaşmasına yardımcı olmaktadır. Artpalas kurumsal kimlik tasarımı çalışmalarını sizin için dikkatli bir şekilde gerçekleştirmektedir.
Kurumsal Kimlik Sahibi Olmak Neden Önemli?
İster bir küçük bir işletme isterse büyük bir firma olsun kimlik her şirket için önemlidir. Güçlü, pozitif bir kimliğe sahip olmak bir kurum için şarttır. Zira insanların düşüncelerini ve seçeneklerini şekillendirerek işin başarısıyla doğrudan ilişkilidir.
- Doğru hazırlanan kurumsal kimlik tasarımı ilgili firmayı daha güvenilir şekilde algılamaya imkân vermektedir. Böylece pazardaki varlığı açısından önemli bir faktördür. Ayrıca şu gibi yönleri de bulunmaktadır.
- Şirketin temel değerleri, ilkeleri ve hedefleriyle tutarlı olan olumlu bir kurumsal kimlik, müşterinin markayla bağ kurmasını sağlar
- Tutarlı bir kurumsal kimliğe sahip olmak, müşteriler arasında güven oluşturmaya yardım eder
- Firmanın marka değerlerini açıkça gösterdiği için farkındalık oluşturmaya katkı sunar
- Şirketler kurumsal kimliğe odaklanan iyi planlanmış bir pazarlama stratejisiyle kendilerini farklılaştırabilir ve rakiplerinden öne çıkabilir
Kurumsal kimlik projeleri oluşturmak, bu bakımdan büyük bir önem sahibidir. Yeni kurulan şirketler genellikle işletmelerinin uzun vadeli kurulumuna odaklanmaktadır. Ne var ki sektörü ne olursa olsun her şirket, güçlü bir kurumsal kimlik geliştirerek kolayca tanınabilmektedir.
Farklılaşmanıza Olanak Tanır
Ayırt edici bir kurumsal kimlik potansiyel müşterilere rakiplerin gürültüsü arasında rehberlik eden bir yol gösterici görevi görmektedir.
İşletmenizin yalnızca başka bir seçenek değil dikkat çeken ve tüketicilerin akıllarında kalıcı olan benzersiz bir teklif olmasını sağlamaktadır. Günümüzde yoğun bir rekabetin yaşandığı pazarlarda farklılaşma başarının ardında bulunan güç haline gelmiştir ve iyi tanımlanmış bir kurumsal kimlik, buna giden yolda kilit bir öneme sahiptir.
Güven Oluşturur
İş dünyasında tüketiciler üzerinde bıraktığınız algı büyük bir önem taşımaktadır. Müşteriler markanızı tutarlı, güvenilir ve değerlerine sadık olarak algıladığında güven de doğal olarak gelmektedir.
Bunu geliştirmek için iyi tanımlanmış bir kurumsal kimlik tasarımı gerekmektedir. Güçlü bir kurumsal kimlik profesyonelliğinizin bir kanıtı olarak hareket ederek müşterilerinize güvenebilecekleri bir marka olduğunun sinyalini vermektedir. Güvenin değerli bir konu olduğu günümüzde sağlam bir kurumsal kimlik, tüketici güvenini istendiği gibi almaya olanak tanımaktadır.
Kurumsal Kimlik ve Marka Kimliği Aynı Mı?
Kurumsal kimlik tasarımı ve marka kimliği genellikle aynı olarak düşünülen kavramlardır. Ne var ki bu yaygın bir yanılgıdır. İki kavram iç içe olmakla beraber çok farklı unsurları tanımlamaktadır.
Marka kimliği temel olarak bir görseldir. Bir şirketin ve ürünlerinin dış algısını ifade etmektedir. Bu bakımdan pazarınızda ürün tanınırlığı oluşturmaktadır. Marka kimliği tasarım öğeleri logo tasarımınızı, renk şemasını, yazı tiplerini, marka stil kılavuzunu ve SEO'yu kapsamaktadır.
Kurumsal kimlik ise görsellikten ziyade eylemlerle alakalıdır. Kuruluşunuzun faaliyetleri, şirketinizin dış ve iç algısını nasıl şekillendirdiğini ele almaktadır. Oldukça geniş bir kavram olmakla birlikte günümüzde en çok dikkat çeken marka bileşenidir.
Kurumsal Kimlik Tasarımında Önemli Faktörler
Kurumsal kimlik tasarımı esnasında ele alınması gereken farklı faktörler vardır. Temel olarak bunların dört unsuru şu şekildedir.
- Kurumsal davranış
- Kurumsal tasarım
- Şirket kültürü
- Kurumsal iletişim
Eğer açık ve ikna edici bir marka stratejisi istiyorsanız dört unsurun tamamını kullanmak gerekmektedir. Artpalas kurumsal kimlik projeleri esnasında farklı teknikleri birleştirerek başarılı sonuçlar alabilmektedir.
Kurumsal davranış
Kurumsal davranış çalışanlarınızın uymasını beklediğiniz standartlar olarak tanımlanabilir. Bu standartlar, personelinizin markanın ilkelerini nasıl yansıtacağını belirlemektedir. Aynı zamanda kurumsal iletişimlerinizin de yönetmektedir.
Kurumsal davranış personele her müşteriye güler yüzle yaklaşmalarının da ötesine geçen bir konudur. Temel olarak şirketin genel anlamda değerleri, felsefesi ve marka olarak sunduğu vaatler ile alakalıdır.
Ancak çalışanlarınızın müşterilerle neden belirli bir şekilde etkileşimde bulunmalarının beklendiğini anlamaları gerekmektedir. Bu kuruluşunuz ile müşterileri arasındaki bağı güçlendirmektedir.
Kurumsal tasarım
Kurumsal kimlik, marka kimliğinizi oluşturan görsel unsurlarıdır. Marka rengi, şirket logosu, görseller, tipografi, iş kıyafetleri, tabelalar ve daha fazlası gibi standart görsel varlıkları içermektedir. Genel anlamda bunların ne anlama geldiği şu şekildedir.
- Logolar misyonunuzu, vizyonunuzu, kültürünüzü ve değerlerinizi görsel bir şekilde yansıtır
- İyi seçilmiş yazı tipleri aktarmak istediğiniz mesajı daha etkili şekilde iletir
- Tutarlı görseller ürünlerinizin tanımlanmasını kolaylaştırır
- İş kıyafetleri ekibinizin ve şirketinizin öne çıkmasını sağlayabilir. Çoğu endüstrinin standart bir moda kuralı vardır
- Ürün ambalajı, logo tasarımı kadar önemlidir. Zira markanızın estetiğini ve genel mesajını aktarır
Stratejik kurumsal kimlik tasarımı ve iletişim içerikleri marka imajınızın kolayca tanınabilir olmasını sağlamaktadır.
Şirket Kültürü
Kurum kültürü, bir firmanın personelinin ve yönetiminin nasıl davrandığına rehberlik eden değerleri tanımlamaktadır. Aynı zamanda işyeri ortamının ve çalışanların tesislerinin tarzını da içermektedir.
Bazen bir şirketin kurum kültürü zaman içinde, kuruluş personelinin kolektif özelliklerinden doğal olarak ortaya çıkmaktadır. Ancak henüz bulunmuyorsa, şirketlerin, çalışanları arasında kurum kültürünü teşvik edecek kural ve prosedürler oluşturması gerekmektedir. Bu kurallar ve prosedürler aşağıdakileri içermektedir.
- Ofis olanakları
- Çalışanlara sağlanan faydalar
- Mesai saatleri
- Evden çalışma politikaları
- İşe alma süreçleri
- Çalışan yorumları
- Davranış kuralları
- Kıyafet kuralları
- Ofis düzenleri
Bu gibi konuları belirlemek, kurumsal kimlik oluşturma sürecinde firmalara yardım edebilmektedir. Artpalas çalışmalara başlamadan gerekli tespitleri yaparak, başarılı sonuçlar almaktadır.
Kurumsal iletişim
Kurumsal iletişim bir şirketin vizyonunu misyonunu ve değerlerini iç ve dış paydaşlarıyla nasıl paylaştığını yönetmektedir. Bu kurallar iletişimde kullanılan ses tonunu ve görselleri belirlemektedir.
Firmalar çalışanları şirketin iş hedefleriyle uyumlu hale getirmek ve açık iletişimi sağlamak için iç kurumsal iletişimden yararlanmaktadır. Etkili bir iç kurumsal iletişim politikası, ekipler için net hedefler oluşturmaktadır.
Bir işletme ile müşterileri arasındaki gibi harici kurumsal iletişim, tutarlı bir marka mesajının korunmasına olanak tanımaktadır. Verimli bir kurumsal iletişim politikası, markanızın ses tonunun her ortamda var olmasını sağlamaktadır.
Tüketicileri Yönlendirmede Kurumsal Kimliğin Rolü
İşletmeler için ilk izlenimler müşterilerin marka hakkındaki düşüncelerini ve algılarını şekillendirmede hayati öneme sahiptir. Bu noktada kurumsal kimlik tasarımının rolü oldukça önemlidir. Profesyonel ve etkileyici bir kurumsal kimlik tasarımı sayesinde işletmeler potansiyel müşterilerine güven vererek ve onları sadık hale getirebilmektedir.
Kurumsal kimlik projeleri şirketin değerlerini, felsefesini ve misyonunu yansıtan unsurları içeren görsel bir dil sunmaktadır. Müşterilere şirket hakkında açık ve anlaşılır bir mesaj iletilmesine yardımcı olmaktadır. Doğru bir kimlik üremek işletmenin sektörel konumunu ve kalite düzeyini ortaya koyarken tüketicilerin zihninde güçlü bir bağ oluşmasını sağlamaktadır. Bu bakımdan tüketici güven oluşturma sürecinde büyük önem arz etmektedir.
Tutarlı bir kurumsal kimlik şirketin profesyonelliğini ve güvenilirliğini güçlendirirken aynı zamanda işletmenin tanınırlığını da yükseltmektedir. Böylece müşteriler marka seçimi konusunda daha cesur ve daha rahat kararlar alabilmektedir. Artpalas, kimlik tasarılarınızı çağa uygun bir şekilde yaparak verimli sonuçlar alabilmektedir.