Dijital Medya

Görsel Reklamcılıkta İlgi Çekici Tasarımlar Nasıl Oluşturulur?

Görsel reklamlar hazırlarken asıl olan ilgi çekici tasarımlar oluşturulabilmektedir. Bu firmanızın boyutu ne kadar olursa olsun önem taşımaktadır. Bu konulardan biri renkleri doğru bir şekilde kullanma üzerinedir.

Her rengin ayrı bir psikolojisi bulunmaktadır. Renk psikolojisi renklerin insanları nasıl etkilediğini incelemektedir. Günümüzde renklerin ruh halini değiştirebileceği, davranışlarımı etkileyebileceği bilinen bir konudur. Dolayısıyla görsel reklamcılık temel tekniklerinden biri, alıcının ruh halini etkilemek için renk kullanmaktır.

Renk konusu yalnızca bireysel renklerden değil aynı zamanda renklerin çağrışımlarını da içermektedir. Kontrast çekici ve hatırlanması kolay olduğu için reklamlarda sıklıkla kullanılmaktadır. Örneğin mavi ve sarı ya da kırmızı ve yeşil gibi tamamlayıcı renklerin kullanılması yaygın bir görsel tekniktir. Artpalas renkleri etkili şekilde kullanarak istenen mesajı başarılı şekilde iletmektedir.

İlgi Çekici Tasarımlar Nasıl Oluşturulur?

Bir işletmenin boyutu ve sektörü ne olursa olsun, dijital reklamlardan yararlanması gerekmektedir. Reklamlar her ne kadar müşterilere kolay şekilde ulaşmayı sağlasa da birtakım konulara dikkat etmek de gerekmektedir. Eğer ilgi çekici sonuçlar elde etmek istiyorsanız genel anlamda şunlar bilinmelidir.

  • Perspektif ve Oranları Doğru Kullanmak
  • Öne Çıkan Hatlar Oluşturma 
  • Simetrik Tasarımlar Oluşturmak
  • Basit ve Anlaşılır Yapı
  • Desenleri Bir Arada Kullanmak
  • Modelleri Yan Yana Kullanmak
  • Odak Noktası Belirlemek

Görsel reklam tasarımları sırasında tüm bunlara dikkat etmek, Google ADS ya da sosyal medya reklam çalışmalarından da daha iyi sonuçlar verebilmektedir. Art Palas farklı platformlar içerisinde ilgi çekici tasarımlar oluşturabilmektedir.

Perspektif ve Oranları Doğru Kullanmak

Görsel reklamcılıkta ilgi çekici tasarımlar hazırlamak için perspektif ve oranlar da önem taşımaktadır. Perspektifler ve oranları kullanarak izleyicinin bir nesneyi nasıl algılayacağını kontrol edebilirsiniz. Reklamdaki kişilerin bakışlarını kullanarak da alıcıyı etkileyebilirsiniz.

Örneğin görsel bir reklamda insanlar bir objeye bakıyorsa, alıcı o objenin sunulduğunu anlayacak ve ürünü hatırlayacaktır. Dolayısıyla bu gibi görsel reklam teknikleri de kullanmak önerilmektedir. Art Palas farklı teknikleri başarılı bir şekilde birleştirebilmektedir.

Öne Çıkan Hatlar Oluşturma 

Bir reklamda kasıtlı olarak çizgiler oluşturarak izleyiciyi reklamın en önemli özelliklerine yönlendirmeniz mümkündür.

Örneğin bir miktar meyve suyu izleyiciyi bir şişeden taze bir portakala doğru yönlendirebilmektedir. Bu bakımdan istediğiniz mesajları doğru bir şekilde iletmeniz, beklediğiniz sonuçları alabilirsiniz. Artpalas görsel reklam projeleri yaparken öne çıktığınız konuları başarılı şekilde tüketicilere iletmektedir.

Simetrik Tasarımlar Oluşturmak

Simetri de görsel reklamcılık dünyasında büyük bir önem taşımaktadır. İnsan beyni kalıplarla çalışmakta olup yapıları tanıdıktan sonra onları bir daha parçalara ayırmamaktadır. Simetri de benzer şekilde görsel reklamlar oluştururken güçlü bir araçtır. 

Doğru bir şekilde uygulandığı zaman düzen, zarafet ve stil duygusu kazandırmaktadır. Bu yüzden reklamlarda simetrilerde de doğru bir şekilde kullanılmalıdır. Bu sayede reklamların çalışması çok daha kolaydır.

Simetrinin duygusal bir yanı da vardır. Örneğin su yansımaları nostaljiyi çağrıştırmaktadır. Düzgün şekilde konumlandırılan eşya çiftleri kişilere aileyi düşündürmektedir. Artpalas duruma göre simetriyi de kullanarak talep edilen sonuçları alabilmektedir.

Basit ve Anlaşılır Yapı

Görsel reklam projeleri ilgi çekici olmalı, ancak basit ve anlaşılır bir yapı da unutulmamalıdır. Beyaz arka planlar kullanmak bu gibi durumlarda yardım edebilmektedir.

Beyaz alanın birçok rolü yer almaktadır. Her şeyden önce görüntüyü parlak ve rahat tutmaktadır. İkincisi ise izleyicinin satmak istediğiniz ürün veya hizmete odaklanmasını sağlamaktadır. Tüm bunların yanı sıra profesyonelliği ve zarafeti sunmaktadır. Reklamcılıkta ilk bakışta dış görünüş büyük bir önem taşımaktadır.  Artpalas sadeliği ilgi çekici bir yapı ile birleştirerek çalışmaktadır.

Desenleri Bir Arada Kullanmak

Görsel reklamlarda bir şeyleri hatırlamaya yardımcı olmak için tekrarlayan tasarımlar ve desenler de kullanılmalıdır. Ancak desenler bir arada kullanırken hiçbir zaman aşırıya kaçmamak gerekmektedir.

Desenler güçlü izlenimler ve güçlü anlamlar oluşturmaktadır. Grup topluluk ve birliktelik fikri markalar için büyük bir önem taşımaktadır. Ne var ki kalıpları ve tekrarları olumsuz bir rolde kullanmak da mümkündür.

Örneğin benzer nesnelerden oluşan bir grupta tek bir farklı nesne, bağımsızlık, yaratıcılık, güçlü bir karakter, cesur bir tutum çağrıştıracaktır. Bu bakımdan görsel reklamcılık modelleri farlı şekillerde kullanılabilmektedir. 

Modelleri Yan Yana Kullanmak

Yan yana yerleştirme kontrast oluşturmak için öğeleri yan yana yerleştirmenin görsel bir tekniğidir. Bir grup nesneye yan yana bakıldığında kontrast yalnızca parlaklığa bağlı değildir. Ayrıca renge, boyuta, konuma, sosyal özelliklere ve yaşamın diğer birçok yönüne bağlı olabilmektedir.

Kontrast günümüzde reklam ve görsel reklamlarda çok güçlü bir araçtır. İnsanlar bir reklamda gördükleriyle özdeşleşme eğilimindedir. Temiz ve kirli gibi klasik kontrastlar uzun bir süredir deterjanların satışında yer almaktadır.  Görsel reklamcılık sırasında Artpalas bu gibi örnekleri farklı şekillerde de kullanabilmektedir.

Odak Noktası Belirlemek

Bir görselin odak noktası görselin ana karakteridir. Bu bakımdan görsel reklamcılık tekniklerinin en önemlisidir.

Görsel reklam modelleri her yerde olduğundan daha fazla, güçlü bir odak noktasına ihtiyacınız vardır. Tüm görüntü bunun etrafında yoğunlaşmış olup renkleri, şekilleri ve yönlendirici çizgileri kullanarak ona giden yolu inşa etmek mümkündür.

Eğer görsel reklam tasarımları ile ön plana çıkmak istiyorsanız Art Palas bu gibi teknikler ile daha başarılı olmanıza olanak tanımaktadır.

Görsel Reklamcılıkta Tasarım Neden Önemlidir?

Görsel reklam tasarımı aynı zamanda markanızın öne çıkmasına da yardımcı olmaktadır. Markanızın görsel tarzına ve havasına uygun bir reklam markanızın daha akılda kalıcı olmasına olanak tanımaktadır.

Bir kullanıcı reklamınızı ikinci kez gördüğünde, onu anında tanıyacak ve hikayenizin neyle ilgili olduğunu görmek için biraz daha reklamınızda kalacaktır. Bunun yanı sıra grafik tasarımın özünde görsel olarak çekici içerik oluşturmakla ilgilidir.

Reklamcılıkta büyüleyici görseller hemen dikkat çekmekte, izleyicinin iletilen mesaja daha açık olmasını sağlamaktadır. İster çarpıcı bir logo göz alıcı bir banner veya ilgi çekici bir sosyal medya gönderisi olsun grafik tasarım reklamların estetik çekiciliğini artırarak izleyicileri kendine çekmektedir.

Marka Kimliği Oluşturmaya Olanak Tanır

Tutarlı markalaşma marka kimliği ve tanınırlığı oluşturmak için gereklidir. Grafik tasarım logolar, renk şemaları ve tipografi gibi unsurları tüm reklam materyallerine dahil ederek bu kimliğin oluşturulmasında ve sürdürülmesinde merkezi bir rol oynamaktadır.

Tutarlı bir görsel kimlik, markanın hatırlanabilirliğini güçlendirmekte ve tüketiciler arasında güven ve sadakati teşvik etmektedir. Görsel reklam tasarımı gerçekleştirirken de buna özen göstermek şarttır.

İletişim Kurmaya Olanak Tanır

Etkili iletişim başarılı reklamcılığın temel taşlarından bir tanesidir. Grafik tasarımı doğru yapmak karmaşık fikirlerin ve mesajların net, sindirilebilir görsellere dönüştürülmesine olanak tanımaktadır. 

Artpalas ile görsel reklamcılık ile görüntülerin, simgelerin ve düzenin stratejik kullanımı yoluyla, reklamların amaçlanan mesajı etkili bir şekilde iletmesini ve izleyici üzerinde kalıcı bir izlenim bırakması mümkündür.

Duygusal Bir Bağ Kurmaya Olanak Tanımaktadır

Duygular tüketici davranışını yönlendirmeye yardım etmektedir. Bu bakımdan grafik tasarım duygular ile birleştirildiğinde görsel hikâye anlatımı yoluyla duyguları uyandırma gücüne sahiptir. 

Neşe, heyecan ya da nostalji olsun iyi hazırlanmış reklamlar izleyicilerde duygusal düzeyde yankı uyandırmaktadır. Böylece marka ile hedef kitlesi arasında daha derin bağlantılar kurmaktadır. Grafik tasarım bu duygulardan yararlanarak tüketici tutum ve davranışlarını etkileyebilir. 

Görsel reklamcılık çalışmalarında ilgi çekici tasarımlar oluşturmak, bu bakımdan büyük bir önem arz etmektedir. Artpalas çalışmalarında çağın grafik tasarım şartlarına göre çalışmaktadır.

84
artpalas
Sizin için harika fikirlerimiz var!

Projenizin gereksinimlerini bize iletin, size özel çözümlerimizi sunalım.

Teklif İste