Her işletmenin başarılı bir marka olması gerekmektedir. Marka oluşturma müşterilere güven verdiği gibi büyümenizi de hızlandırmaktadır. Burada ilk adım markayla iş planının uyumlu olmasıdır.
Sağlam bir iş planınız yoksa çizim tahtasına geri dönmeniz gerekmektedir. Çünkü iş planınız olmadan şirketinizin nereye gitmesini istediğinize dair bir yol haritanız olmaz. İş planınız marka kimliğinizin ne olduğuna karar vermektedir. Gelecekteki adımlarda marka oluşturma çabalarınızın temelini oluşturmanıza yardımcı olmaktadır. Burada sorulması gereken birkaç soru da mevcuttur.
Markanızın amacı nedir, şirketiniz ne yapıyor ve şirketinize özel değerleriniz nelerdir gibi konulara bakmak da tavsiye edilmektedir. Artpalas tüm bu soruları profesyonel şekilde ele alarak, marka oluşturma sürecini başarılı bir şekilde tamamlamaktadır.
Firmalar için Markalaşma Nedir?
Markalaşma bir şirketin marka kimliğini oluşturma sürecidir. Bu süreç aynı zamanda logo, slogan, görsel tasarım veya ses tonu gibi markayı destekleyen materyaller de sunmaktadır.
Özetle kurumsal marka oluşturma tüketicilerin markanızı ürünleriniz veya hizmetlerinizle ilişkilendirmeye başlayabilmeleri için ayırt edici bir özelliğidir. İçerisine özellikler dizisini araştırma, geliştirme ve kuruluşunuza uygulama sürecini de almaktadır.
Marka oluşturma sosyal medya başlıklarından reklam panosuna, renk paletlerinden markaların ambalajlarına kadar pek çok içerisine almaktadır. Artpalas, bu düzenlemeler esnasında tüm ayrıntılara özen göstermektedir.
Başarılı bir Marka Oluşturmada Nelere Dikkat Etmeli?
Kurumsal marka oluşturma tüketicilerin bir ürün veya hizmeti nasıl algıladığını şekillendirmektedir. Başarılı bir marka olmak beraberinde birçok artı getirmektedir. Güçlü bir marka imajı, kalite, değer veya belirli bir yaşam tarzı ile olumlu çağrışımlar yaratarak satın alma kararlarını etkileyebilmektedir.
Bir marka bir şirketin ürün veya hizmetinin ötesine uzanmaktadır. Markalaşma işletmenize bir kimlik kazandırmaktadır. Tüketicilere gerçekte satın aldıkları ürün veya hizmetin ötesinde ilişki kurabilecekleri ve bağlantı kurabilecekleri bir şey vermektedir. Ancak başarılı bir marka oluşturma için bazı püf noktalara da dikkat etmek gerekmektedir.
Hedefleriniz ve Yetenekleriniz Konusunda Açık Olun
Bu adımın temel amacı şu anda durumunuzun ne olduğunu anlamanıza yardımcı olmaktır. Her zaman ölçülebilir hedeflerle açıkça tanımlanmış bir yol oluşturabilmek gerekmektedir. Böylece markanız aracılığıyla mesajınızı müşterilerinize iletmeniz de mümkündür.
Hedefleriniz ve kabiliyetlerinin konusunda açık olmak, insanların sizden ne bekleyebileceğinizi anlamasına yardım edecektir. Bunun yanı sıra size güvenmelerine giden yolu da açmaktadır.
Hedef Kitlenizi Anlayın
Bir hedef kitle sahibi olmak onları anladığınız anlamına gelmez. Kurumsal marka oluşturma sürecinde kitlenizi iyi bir şekilde bilmek ürün ve hizmetlerinizi, pazarlama stratejilerinizi daha iyi bir şekilde planlamanıza olanak tanımaktadır.
Bu bakımdan hedef kitlenizin sadece kim olduğunu değil özelliklerini, neden sizi tercih ettiklerini, konumlarını ve diğer konuları da bilmek önerilmektedir. Bu sayede ürün ve reklam planlamaları daha etkili bir şekilde gerçekleştirilebileceği için marka oluşturmak daha kolay hale gelmektedir.
Ne var ki bu süreçte herkese ulaşamayacağını bilmek de büyük bir önem taşımaktadır. Şirketinizin markasının herkesle konuşması mümkün değildir. Yani kadınlara spor ürünleri satıyorsanız, tüm dünyayı müşteriniz olarak görmeniz, görseniz bile her birine ulaşıp satış yapmanız mümkün değildir.
Bu bakımdan özellikle belirli bir kitle belirlemek şarttır. Sadece İstanbul, sadece Türkiye gibi bir limitleme koymak her zaman tavsiye edilmektedir. Artpalas hem Türkiye geneli hem de global çalışmaları başarılı şekilde gerçekleştirebilmektedir.
Firmanızın Eksiklerini İnceleyin
Şirketinize dürüst bir gözle bakmanız da kurumsal marka oluşturma sürecinde önem taşımaktadır. Eksikliklerinizi kabul etmeye ve düzeltmeye çalışmazsanız güvenilir bir marka da olunamamaktadır.
Markanızın ne olmasını istediğinize dair kafanızda bir imaj olması doğaldır. Ancak buraya ulaşmak için boşluklarınızı anlamanız ve düzeltmek için açıkça tanımlanmış yollar oluşturmanız gerekmektedir. Ürünlerinizin ve hizmetlerinizin ne gibi dezavantajları olduğuna bakmak, onları geliştirmek, ortadan kaldırmak mümkün olmasa bile minimum seviyeye indirmek mümkündür.
Rakip Firmaları İnceleyin
Her sektörde firmalar birbirinin rakibidir. Bu bakımdan marka oluşturma sürecinde sizinkine benzeyen diğer başarılı şirketlere bakmalıdır. Onlar da sizinle benzer hedef ve isteklere sahipse inceleyerek neyi, neden ve nasıl yaptıklarının kontrol etmelidir.
Bundan sonra kurumsal olarak onlarla daha kolay rekabet etmek için yollar bulmanız oldukça kolaydır. Özellikle neleri eksik bıraktıklarını da bu süreçte görerek, gerekli önlemleri en kısa sürede alarak önlerine geçmeniz mümkündür.
Bir Hikâye Sahibi Olmak
Her markanın bir hikâyesi bulunmaktadır. Bu nedenle marka oluşturma sürecinde bu konuya da dikkat etmek gerekmektedir. Hikayeniz markanızın yerine getirmeyi hedeflediği sözle başlamalıdır. Daha sonra şirketiniz hakkında bildiğiniz gerçekleri ve bu sözü yerine getirmek için bunları nasıl kullanmayı planladığınızı eklemelidir.
Her tüketici için benzersiz ve ilgi çekici hikayeler oluşturmak, ürün ve hizmetlerinizi daha geniş bir kitleye ulaştırmak için de önem taşımaktadır.
Tutarlı Olmak
Günümüzde her insan bir firmanın tutarlı bir izlenim bıraktığından emin olmak istemektedir. Bu bir marka kimliği olup hiçbir zaman değiştirilmemeli, her sosyal medya ağında ve dijital dünyanın her yerinde devam ettirilmelidir.
Bu süreçte her şeyi tamamen aynı yapmaya, aykırılıkların olmamasına özen gösterilmelidir. Tüm bunların yanı sıra markanızı geliştirmek için diğer bazı güçlü markalarla iyi ilişkiler kurmanız gerekmektedir. Kurumsal marka oluşturma sürecinde tüm bunlara özen göstermek, daha iyi sonuçlara ulaşmanıza olanak tanımaktadır.
Bir Marka Nasıl Oluşturulur?
Başarılı bir marka oluşturmanın ilk adımı mevcut pazarı anlamaktır. Her sağlam marka stratejisi ve iş planı tam da bu soruya dayanmaktadır. Hedef kitlenizin tercihlerini bilmediğiniz sürece bir marka logosu oluşturamazsınız.
Kalabalık bir iş dünyasının arasından sıyrılan benzersiz bir marka kişiliği geliştirmek ancak rekabet ortamını bildiğinizde gerçekleşebilmektedir. Marka oluşturma aşamalarına başlamadan önce pazar araştırması yapmanın birçok yolu vardır.
- Ürün veya hizmet kategorinizi Google'da arayın ve arama sonuçlarında görünen doğrudan ve dolaylı rakipleri analiz edin
- Hedef pazarınızın bir parçası olan insanlarla konuşun ve onlara sektörünüzde hangi markalardan alışveriş yaptıklarını sorun
- Hedef kitlenizin takip ettiği ilgili sosyal medya hesaplarına veya sayfalara bakın
- İnternetten veya perakende mağazalardan alışveriş yapın
- Müşterilerinizin ürün ya da hizmetlerinize nasıl göz atıp satın alacağına dair fikir edinin
Pazar araştırması da böylece tamamlanabilmektedir. Bundan sonra markanızın sesini ve kişiliğini oluşturmaya sıra gelmektedir. Marka oluşturma esnasında kendinizi bu anlamda iyi bir şekilde konumlandırmak gerekmektedir. Artpalas pazar araştırmasını ayrıntılı şekilde yaparak, bütçenizi en iyi şekilde yönetmektedir.
Bunu belirledikten sonra da işletme adını belirlemek gelmektedir. Şirketinizin adı bir işletme sahibi olarak yapacağınız ilk büyük taahhütlerden biridir. İdeal olarak başka bir şirket tarafından kullanılmayan, sosyal medya platformlarında yer alan ve markanıza veya ürünlerinize uygun bir marka adı istersiniz. Bu her zaman hatırlanması kolay, taklit edilmesi zor olmalıdır.
Bir isim bulduktan sonra da sıra marka hikayesine gelmektedir. Marka hikayeniz işletmenizin otobiyografisidir ve bazen de kurucu olarak kendi hikayenizdir. Kurumsal marka oluşturma için yararlı bir araçtır. Çünkü müşterilerle anlamlı bağlantılar oluşturmak için işletmenizin karakterini göstermektedir. Artpalas profesyonel şekilde tüm bunları yöneterek başarılı sonuçlar almaktadır.