Marka Yönetimi

5 Adımda Hedef Kitlenize Uygun Reklamlar Oluşturun

Dijital reklamlar söz konusu olduğu zaman birçok kullanıcı için ilk sorun Google AdWords gibi bir sistemi nasıl kullanacağı, reklamları nasıl oluşturacağıdır. Bu süreçte teklif stratejilerini, aralarından seçim yapılabilecek kampanya türlerini ve geniş eşlemeden negatif anahtar kelimelere kadar her şeyi dikkatli bir şekilde hazırlamak gerekmektedir. Bu nedenle bilinmesi gereken pek çok şey bulunmaktadır.

Her ne kadar kullanımı zor gibi dursa da Google ADS ile hedef kitlenize uygun reklamlar oluşturmak oldukça kolaydır. Bunu şu şekilde 5 adım halinde özetlemek mümkündür.

  • Hangi Hedeflere Ulaşmak İstediğinizi Belirleyin
  • Hedeflemek İstediğiniz Kitleyi Kesinleştirin
  • Tüketicin Sorun ve İhtiyaçlarının Bir Listesini Oluşturun
  • Anahtar Kelimelerinizi Seçin
  • Kullanacağınız Reklamın Bir Örneğini Oluşturun

Ancak kolay şekilde oluşturmak, başarılı sonuçlar alınabileceğini de göstermemektedir. Kreatif reklam projeleri oluşturmak istiyorsanız, Artpalas hedef kitle belirlemesinden son reklam taslağına kadar tüm işlemleri başarılı bir şekilde yapmaktadır.

Hangi Hedeflere Ulaşmak İstediğinizi Belirleyin

Pek çok reklam verenin yaptığı büyük hatalardan biri tekil ve spesifik hedeflere odaklanmamaktır. Gerçekte ne yapmaya çalıştığınız hakkında hiçbir fikriniz yoksa bir şey başarmak da mümkün olmamaktadır. Dolayısıyla reklam ile satış mı istendiği, yoksa marka tanıtımı mı amaçlandığı düşünülmelidir.

Google AdWords genellikle amaç dönüşümleri arttırmayı amaçlamaktadır. Ancak kullanıcıların isteğine göre farklı düzenlemeler de yapılabilmektedir. Bu kapsamda neler yapabileceğinizi merak ediyorsanız bazı örnekler şu şekilde verilebilir.

  • Kullanıcıda acil duygusu oluşturup dönüşümleri artırmak için satış veya indirim kampanyaları
  • Anahtar kelime öbeğine dayalı olarak bireysel ürün veya hizmetleri tanıtarak daha fazla satış yapma
  • Kullanıcıları bir açılış sayfasına göndererek potansiyel müşteriler haline getirme

Aynı şekilde kim olduğunuz, nasıl hizmet verdiğiniz, neden sizin tercih edilmeniz gibi konularda da Google AdWords çalışmaları yapılabilmektedir. Artpalas farklı sektörlerde çalışmaları sorunsuz şekilde gerçekleştirebilmektedir.

Hedeflemek İstediğiniz Kitleyi Kesinleştirin

İkinci adıma gelindiği zaman kreatif reklam projesinde hedef kitle belirlenme gelmektedir. Bu kampanya oluşturma sürecinizin en önemli kısmıdır. Hedef kitlenizi, arama amaçlarını ve neye ihtiyaç duyduklarını anlamak, reklamınızı onlara gösterebilmek için doğru anahtar kelimeleri kullanmak ve onların ilgisini çekecek alakalı mesajlar oluşturmak için çok önemlidir.

Bu süreçte öncelikle genel olarak hedef kitlenizin kim olduğunu anlamak gerekmektedir. Ürününüzü kim kullanıyor ve neden kullanıyor gibi konulara hâkim olmak şarttır. Sahip olduğunuz farklı hedef kitle sektörlerini ve neye ihtiyaç duyduklarını anlayabilmeniz için hedef kitlenizi alıcı kişiliklerine ayırmak da ayrıca önerilmektedir. Artpalas kreatif reklam projeleri yaparken anahtar kelimeleri hedef kitlenize uygun şekilde seçmektedir.

Tüketicin Sorun ve İhtiyaçlarının Bir Listesini Oluşturun

Hedef kitlenizi farklı alanlara ayırdıktan sonra sıra kreatif reklam çalışmaları yaparken her bir hedef kitleye nasıl yardımcı olabileceğinize, onların ne aradığını tam olarak belirlemeye gelmektedir.

Çünkü tüketicilere doğru ürünleri ve hizmetleri etkili bir şekilde pazarlayabilmeniz için ne aradıklarını anlamanız gerekmektedir. Buna giden yol da her hedef kitlenin tam olarak hangi sıkıntılara ve ihtiyaçlara sahip olduğunu anlamadan geçmektedir.

Anahtar Kelimelerinizi Seçin

Yaratıcı reklam kampanyaları oluşturmak için anahtar kelimelerinizi seçmek yalnızca kitlelerinizi ve her birinin ne aradığını belirledikten sonra yapılabilmektedir. Her hedef kitle nişinin kendi reklam grubuna sahip olması gerekmektedir. Böylece ihtiyaç duydukları şeye hemen sahip olduğunuzu gösteren hedefli bir metin oluşturabilirsiniz.

Anahtar kelime araştırması yaparken en yüksek arama hacmine sahip ancak mümkün olan en düşük maliyet ve rekabet düzeyine sahip oluşturmak istediğiniz kampanyalarla uyumlu, yüksek değerli bir arama amacıyla eşleşecek anahtar kelimeler bulmaya çalışmalıdır. Bu sayede Google üzerinde daha iyi sıralamalar elde etmek de mümkün hale gelmektedir.

Kullanacağınız Reklamın Bir Örneğini Oluşturun

Hedeflerinizi belirledikten ve hedef kitlenizin sıkıntılı noktalarını ve arama amacını anladıktan sonra reklam metninizi ve mesajınızı oluşturmaya sıra gelmektedir. Bu adımları sırayla takip etmek, reklamı yazmadan önce kampanyanızın ne yapması gerektiğine dair sağlam bir anlayış kazanmanıza olanak tanımaktadır. Böylece hangi mesajları kullanmanız gerektiğini, öne çıkarmanız gereken özellikleri ve hatta mevcut olması gereken teklifleri bilmeye odaklanmanızı sağlar.

Şayet tam tersi yol izlenirse, yani ilk önce reklam oluşturulup üzerinde düzenleme yapılmak istenirse, bu büyük masraflara ve zaman kaybına neden olabilmektedir. Bu adıma geldiğinizde sadece önceki süreçte elde ettiğiniz kesin verileri uygun bir şekilde birleştirerek, reklam kampanyasına dönüştürmeniz kalmaktadır.

Ancak bireysel olarak Google ADS gibi bir sistemle reklam hazırlamaya çalışmak bazen istenen sonuçları vermeyebilmektedir. Profesyonel dijital reklam firmaları arasında Artpalas ile iletişime geçerseniz, kendinize en uygun reklamları daha rahat hazırlayabilirsiniz.

Reklam Çalışmalarında Hedef Kitle Nasıl Bulunur?

Hedef kitle temel olarak ürününüzü veya hizmetinizi kullanan kişilerdir. Ancak bununla sınırlı kalmadan ulaşmaya çalıştıklarınız da hedef kitlenin tanımına girmektedir. 

Dijital medya reklamları için doğru hedef kitleyi belirlemek çok önemlidir. Çabalarınıza en fazla değer katacak hedef kitleyi tanımladığınızdan emin olmak için analizlerinizi ve mevcut verilerinizi derinlemesine inceleyerek kapsamlı bir araştırma sürecinden geçmek şarttır.

Bu süreçte hedefin kim olduğunu tanımlamak için elde ettiğiniz verileri kullanmalıdır. Kime ulaşmak ve onunla etkileşime geçmek istediğiniz, rakiplerin ne yaptığı ve hangi anahtar kelimelerde en üst sıralarda yer aldığı bu tanımlamalar esnasında sorulması gereken sorulardır. Ayrıca genel anlamda hedef kitlenizi nasıl ayırabileceğiniz de bilinmelidir.

Demografik Unsurlar

Demografik unsurlar hedef kitlenizi yaş, cinsiyet, gelir düzeyi, ilişki durumu gibi konuları içeren demografik bilgilere göre bölümlere ayırmak anlamına gelmektedir.

Müşteri verilerinize göz attıktan sonra herhangi bir kalıp fark edip etmediğinize incelenmelidir. Örneğin müşterileriniz çoğunlukla 22 ile 34 yaş arasında olan erkekler olabilir. Böylece demografik olarak hedef kitle tanımı da gerçekleştirilebilmektedir. Google ADS çalışmaları sırasında hedef kitle tespitinde önemli bir konudur.

Coğrafi Unsurlar

Coğrafi şartlar da kreatif reklam projeleri esnasında değerlendirilmesi gereken bir konudur. Lokal hizmet veren firmalar olduğu gibi Türkiye genelinde hizmet verenler de vardır.

Siz de ülke geneli çalışıyorsanız, ürün ve hizmetlerinizi en çok hangi ilin tercih ettiğini bilmek buna uygun projeler hazırlamaya olanak tanıyabilmektedir. Artpalas kreatif reklam projeleri esnasında demografik incelemelerin yanı sıra coğrafi değerlendirmeleri de yapmaktadır.

Tüketici Davranışları

Google AdWords üzerinde bir reklam çalışması öncesinde hedef kitle belirlerken tüketici davranışları da önem taşımaktadır. Örneğin bir e-ticaret işletmesi işletiyorsanız, 60 gün içinde satın alma işlemi yapmayan kullanıcılardan oluşan bir segment oluşturabilirsiniz. Ardından da onları geri kazanmaya çalışmak için bir e-posta kampanyasıyla hedefleyebilirsiniz. Bu durum markanızı daha iyi büyütmeye olanak tanıyabilmektedir

Hedef kitlenizi iyi bir şekilde belirlemek, verimli harcama ve gelişmiş müşteri tutma ile etkili pazarlamaya olanak tanır. Böylece verdiğiniz hizmetleri ya da sunduğunuz ürünleri yalnızca onunla özellikle ilgilenen hedef kitleye gönderebilirsiniz. İçeriğinizin tamamını kişi listenizin tamamına gönderirseniz, aboneleriniz kendilerine faydası olmayan materyalleri almaktan sıkılacaktır.

Özellikle daha önce hedef kitlenizi tam olarak belirlememişseniz bu büyük bir hatadır. Çünkü kesin hedef kitle bilmemek, reklam için ayırdığınız masrafların da artmasına neden olmaktadır. Hedef kitlenizi bu gibi hususlar ile belirlemek sizi kimin tercih ettiğini anlamanıza olanak tanımaktadır.

Bu sayede ürün ve hizmet satışlarından olan geliri arttırmak, daha fazla tanınır hale gelmek de mümkündür. Artpalas profesyonel reklam firmaları arasında her zaman hedef kitlenizi en iyi tanıyarak reklam hazırlamaktadır.

149
artpalas
Sizin için harika fikirlerimiz var!

Projenizin gereksinimlerini bize iletin, size özel çözümlerimizi sunalım.

Teklif İste